تسهیلات ۹۰ میلیارد تومانی برای رشد تعاونی‌های بانوان

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رشد تعاونی‌های بانوان و روستا تعاون برای سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز اولین جلسه بررسی طرح‌های متقاضیان دریافت تسهیلات موضوع تفاهم نامه بین وزارت تعاون و بانک قرض الحسنه رسالت با حضور سید معین هاشمی مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل اتاق تعاون استان یزد برگزار شد.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ابتدای این نشست گفت: حمایت از تعاونی‌های بانوان و روستا تعاون در اولویت وزارت است. صنعت بسته بندی و پوشاک دو حوزه‌ای هستند که مغفول مانده و شرکت‌های تعاونی بهترین گزینه برای ورود به این حوزه هستند.

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اظهار داشت: تسهیلات ۹۰ میلیاردی برای کل کشور با کارمزد ۲ درصدی تعیین شده و حداکثر سقف مجموع تسهیلات قرض الحسنه درخواستی (سرمایه ثابت و گردش) هر تعاونی حداکثر ۴۹۵ میلیون تومان است.

سید معین هاشمی ادامه داد: حداکثر مبلغ تسهیلات قرض الحسنه سرمایه در گردش نمی‌تواند از ۲۰۰ میلیون تومان تجاوز کند.

وی افزود: درخواست تسهیلات تعاونی‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در کارگروه هماهنگی استان بررسی و تصویب می‌شود. درخواست‌های بالاتر از ۲۰۰ میلیون تا سقف ۴۹۵ میلیون تومان هم باید به دبیرخانه کمیته راهبری برای بررسی و تصویب ارسال گردد.

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاونی‌ها برای بهره مندی از این تسهیلات باید نسبت به واریز سهم آورده خود (۲۵ درصد تسهیلات) به حساب تعاونی نزد بانک رسالت اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..