بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای احیا واحدهای راکد یزد

شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از توان بخش خصوصی برای احیای واحدهای راکد در این استان بهره می گیرد.

“محمد دهقان” مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگرداندن آنها به چرخه تولید، اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست‌هایی دولت در شرایط حساس امروز کشور احیای صنایع راکد است که شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با همکاری بخش خصوصی برای تحقق این موضوع تمام توان خود را به کار گرفته است.

وی با اشاره به رویکرد دولت در اتکای به توان داخلی برای رشد تولید، افزود: یکی از متولیان اصلی در نقش بخشی به تولید استان، شرکت شهرکهای صنعتی است که سعی شده با برنامه ریزی و پیگیری های مستمر گام اثربخشی را در احیای واحدهای صنعتی راکد برداریم.

دهقان با اشاره به راه اندازی مجدد ۱۵ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در استان از ابتدای سال تاکنون، ابراز کرد: خوشبختانه با عارضه یابی و اجرای طرح های بهبود و همکاری خوبی که با بخش خصوصی در این زمینه شد از ابتدای سال ۱۴۰۰ قریب ۶۰ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ابراز کرد: نکته قابل تامل در بحث احیای واحدهای تولیدی راکد که باید همواره مدنظر باشد، مسیر سخت و سنگلاخ آن است و این مسیر بعضا به قدری پرپیچ و خم و فرسایشی است که دولت هم با همه توانش امکان احیای برخی از این واحدهای تولیدی را نمی‌یابد و به ناچار مسیرهای دیگری را در پیش می‌گیرد که اتفاقا در این حوزه یک ابتکار عمل هوشمندانه در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و به تبع شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد قرار گرفته است.

وی با اشاره به تاکید بزرگان نظام بر بکارگیری همه ظرفیت بخش خصوصی در توانمند ساختن اقتصاد و خصوصا تولید کشور، عنوان کرد: شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با نیت احیای برخی از واحدهای تولیدی، همکاری با بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده و تلاش دارد از مسیر سرمایه و توان تکنولوژیکی این بخش، نسبت به احیای واحدهای تولیدی دیگری که اتفاقا آنها هم از بخش خصوصی هستند، اقدام کند.

دهقان خاطرنشان کرد: تمرکز بر همکاری بخش خصوصی برای احیای واحدهای راکد از طریق ایجاد ارتباط بین این واحدها با واحدهای توانمند است. برای مثال اگر یک واحد در حوزه محصولات کاشی و سرامیک تعطیل شده، می‌توان از یک واحد فعال موفق در این حوزه کمک گرفت.

وی با اشاره به تاکید استاندار یزد بر احیای واحدهای راکد و زیرظرفیت، اذعان کرد: اهمیت بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید کشور آنجایی نمود بیشتری دارد که بدانیم دولت در چنین فضایی بدون اینکه مجبور باشد بخشی از سرمایه، اعتبار و یا توان تسهیلاتی خود را به این مهم اختصاص دهد، شرایط را برای توانمندتر شدن تولید کشور تسهیل می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان در پایان خاطرنشان کرد: گاها اینگونه انتظار می رود که چرا یک واحدی که مجدد راه اندازی شده در شکل و قامت واحد قبلی نیست؟ احیای واحد راکد به این معنی نیست که همان تولید قبلی احیا شده و همان ماشین آلات قبلی به کار گرفته شده است، احتمال دارد برخی از واحدهای تولیدی کلا نوع تولید را عوض کنند، چراکه ممکن است برخی کالاها دیگر بازار نداشته باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..