مطالعه از عناصر تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت کودکان است

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی بهاباد از مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی به عنوان یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت این قشر یاد کرد.

«مهدیه السادات رضوی بهابادی» در حاشیه جشن «بهار دانایی» که به مناسبت هفته کتاب در بهاباد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این که مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت است و آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی آنها دارد، اظهار کرد: توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب داشتن جامعه‌ای سالم در سایه تربیت افرادی سالم و دانا خواهد شد.

وی در ادامه کتاب را از عوامل ارتقای سطح فرهنگی جامعه خصوصاً در بین نسل جوان خواند و بیان کرد: دانش‌آموزان برای موفقیت باید در کنار تحصیل به مطالعه کتاب‌های غیر درسی نیز بپردازند تا به دانش و اطلاعات در مورد دنیای پیرامون خود بیافزایند.

رضوی بهابادی با بیان این که هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه است، اظهار کرد: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت خیرین، معتمدین و مساجد و همراهی و همکاری کتابخانه‌های مساجد با کتابخانه‌های عمومی می‌توانیم زمینه رشد کمی و کیفی در این حوزه را فراهم کنیم.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی بهاباد از مردم، مسئولان وشهروندان خواست تا خواندن و مطالعه کتاب را فراموش نکنند و در سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

یاداور می‌شود؛ جشن «بهار دانایی» به مناسبت هفته کتاب با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سالن مجتمع فرهنگی هنری ملا عبدالله بهابادی همراه با برنامه‌های شاد و متنوع برگزار شد.

اجرای سرود، نمایش و مسابقه از برنامه‌های این جشن بود و در پایان نیز از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، کتابداران و افرادی که بیشترین اوقات خود را در کتابخانه‌های شهرستان سپری می‌کنند با اهدای جوایزی تجلیل شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..