آغاز برداشت میوه «به» از باغات بهاباد

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد یزد از آغاز برداشت «به» در این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت میوه «به» از سطح ۱۲۰ هکتار از باغات بهاباد آغاز شده است.

«علی اکبر رحمتیان» در این خصوص اظهار کرد: کار برداشت محصول «به» از باغات بهاباد، از اواخر مهر آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از هر هکتار باغات بهاباد ۲۵ تن و در مجموع امسال پیش بینی می‌شود باغداران بهابادی بیش از سه هزار تن میوه به از باغات خود برداشت کنند.

رحمتیان ادامه داد: شهرستان بهاباد به دلیل شرایط جوی و اقلیمی به قطب تولید محصول میوه «به» تبدیل شده است به طوری که تولیدات این شهرستان با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین به تولیدی در استان به شمار می‌آید و علاوه بر مصرف اهالی به شهرهای همجوار و مرکز استان هم ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد اضافه کرد: نبود صنایع تبدیلی در شهرستان دغدغه اصلی باغداران است چرا که بخش زیادی از این میوه پرخاصیت، خراب یا بسیار ارزان به دلالان فروخته می‌شود.

رحمتیان در پایان خاطرنشان کرد: از محصول «به» علاوه بر تهیه مربا و دمنوش از «به دانه» آن، در طب سنتی برای معالجه برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..