آنفلوآنزا در یزد همچنان روی مدار صعود/دانش‌آموزان ابتدایی در صدر مبتلایان

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از ابتلای ۱۲۳ نفر به بیماری آنفلوآنزا طی یک هفته گذشته در این استان خبر داد.

دکتر «مسعود شریفی» در خصوص آخرین وضعیت واگیر ویروس آنفلوآنزا در استان یزد، گفت: طی یک هفته گذشته تعداد ۳۵۶ مورد بیمار مشکوک مبتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد متاسفانه تعداد آزمایش ۱۲۳ نفر از همشهریان، مثبت اعلام شده است.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان نیز افزود: طی یک هفته گذشته تعداد هفت بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است که از این تعداد سه نفر به صورت سرپایی درمان و چهار نفر دیگر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

شریفی در ادامه با تاکید بر این که وضعیت ابتلا به ویروس های واگیر دار در استان تحت کنترل است، تصریح کرد: بنا بر آمارهای اعلام شده، بیشترین مبتلایان به این ویروس دانش آموزان دوره ابتدایی هستند که اکنون شماری از آنها در منزل دوران درمان را می گذرانند و همچنین از خانواده‌ها تقاضا می‌شود در صورتی که فرزندشان به آنفلوآنزا مبتلا شد، از رفتن او به مدرسه جلوگیری کنند تا این ویروس به دیگر دانش اموزان سرایت نکند.

به گزارش ایسنا، آنفلوآنزا بیماری غالب این روزها در استان یزد است و دانش آموزان بیشترین گروه درگیر با این بیماری هستند و به توصیه مسئولین بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد بالای ۶۰سال، کودکان زیر پنج سال و بانوان باردار و بیماران با سیستم ایمنی ضعیف الزامی است.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، ویروس آنفلوآنزای فوق حاد انسانی از طریق ترشح آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود و همچون ویروس کرونا پزشکان توصیه به رعایت نکات بهداشتی به خصوص شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک می‌کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..