پنجمین جشنواره زعفران در بهاباد برگزار می‌شود؛

برداشت ۲۰۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از مزارع بهاباد یزد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد از برداشت بیش از دو تن زعفران خشک از مزارع این شهرستان به عنوان قطب تولید زعفران در استان یزد طی سالجاری خبر داد.

«علی‌ اکبر رحمتیان» با اشاره به اینکه برداشت زعفران در بهاباد آغاز شده است، اظهار کرد: کشاورزان بهابادی امسال از سطح ۳۵۰ هکتار از مزارع خود، بیش از دو تن زعفران خشک برداشت می‌کنند.

وی با تاکید بر این که بهاباد یکی از نقاط مهم در کشت زعفران در استان یزد به حساب می‌آید، گفت: کار برداشت زعفران از مزارع بهاباد از نیمه دوم آبان ماه شروع می‌شود و تا پایان آذر ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان به خواص داروئی این گیاه اشاره کرد و افزود: کاهش چربی کلسترول فشار خون افزایش نشاط و شادابی از جمله مزایای استفاده از طلای سرخ است.

وی میزان برداشت متوسط زعفران در هر هکتار را ۵.۵ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و گفت: زعفران بهاباد علاوه برمصرف اهالی به شهرهای هم‌جوار و استان خراسان رضوی صادر می‌شود.

وی تولید زعفران در بهاباد را خوب توصیف کرد و گفت: شهرستان بهاباد در حال حاضر رتبه اول تولید زعفران در استان یزد را به خود اختصاص داده و به طور معمول همه ساله بیش از دو تن از مزارع بهاباد برداشت زعفران صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است؛ ایران با در اختیار داشتن ۹۰ درصد از ۱۲۲ هزار هکتار سطح زیرکشت جهانی زعفران، یکی از مهمترین تولیدکنندگان این محصول کم آبخواه در دنیاست و استان یزد دارای ۷۳۴ هکتار زیرکشت زعفران است که در این میان شهرستان بهاباد با افزون بر ۳۵۰ هکتار بیشترین سطح زیرکشت این گیاه را در استان در اختیار دارد.

قرار است پنجمین جشنواره زعفران پنجشنبه ۲۶ آبانماه در شهرستان بهاباد برگزار شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..