شورای صلحی حوزه کشاورزی در مروست راه اندازی شد

رئیس حوزه قضایی مروست گفت: در راستای حل اختلافات در حوزه اراضی کشاورزی، شورای صلحی حوزه کشاورزی در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز، میثم کرمی،  در نشست فصلی دادستان های عمومی و انقلاب استان یزد اظهار داشت: سرقت، اختلافات ملکی و اختلافات خانوادگی از جرائم اولویت دار در سطح شهرستان مروست است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان مروست در حوزه صلح و سازش به ویژه در حوزه اختلافات ملکی افزود: در این شورا اختلافات در حوزه اراضی کشاورزی با حضور دستگاه های متولی نظیر جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و .. مطرح و قبل از تشکیل پرونده در محاکم قضایی، به صلح و سازش منجر می شود.

کرمی اظهار داشت: در حوزه سرقت، کاهش ۲۹ درصدی آمار در مدت مشابه سال نسبت به سال گذشته رقم خورده است و در حال حاضر تنها ۳۱ پرونده سرقت در این حوزه قضائی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه حل اختلافات خانوادگی، بهره گیری از ظرفیت مشاوره های خانوادگی با همکاری و پیگیری امام جمعه شهرستان در دستور کار قرار دارد.

کرمی افزود: موجودی حوزه قضایی مروست تا آخر مهر ماه ۳۹۳ فقره پرونده بوده که به منظور کاهش آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..