استاندار یزد:

نخبه سیاسی بالاتر از کنشگر سیاسی است/دستگاه فکری و معرفتی پیش شرط نخبگی در تراز انقلاب است

استاندار یزد با بیان اینکه نخبه سیاسی در رتبه‌ای بالاتر از کنشگر سیاسی قرار دارد، گفت: برخورداری از یک دستگاه معرفتی و فکری، پیش‌شرط نخبه شدن در تراز انقلاب است.

«مهران فاطمی» در دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه که در محل دانشگاه آزاد واحد یزد برگزار شد، گفت: تفاوت نخبه گر سیاسی با کنشگر سیاسی را یک دهه پیش مقام معظم رهبری در جمع تشکل های دانشجویی مطرح کردند.

وی ادامه داد: قرار نیست شما صرفا یک فعال سیاسی شوید؛ فعال سیاسی کسی هست که مسائل سیاسی را دنبال می کند اما نخبه‌گر سیاسی در رتبه بالاتری هست و رصدگر و تحلیلگر است و کسی است که جریانات سیاسی را فهم می کند و یک گام جلوتر پیش بینی می کند و جریان سازی و هدایت گری می‌کند.

فاطمی با بیان این که در این دوره قرار است در قالب یک پروسه و فرایند طراحی شده شما دانشجویان نخبه و بسیجی به ترازی از نخبگی برسید و از دیگر فعالان سیاسی ممتاز شوید، تصریح کرد: رسیدن به این جایگاه به همین سادگی نیست؛ پیش شرط هایی دارد که اگر نباشد به جایگاه اصلی نمی رسید.

وی داشتن دستگاه فکری و معرفتی را مهمترین شاخصه مسیر نخبگی سیاسی دانست و اظهار کرد: اگر فاقد این شاخصه باشید به جایی نمی رسید؛ اگر فکر می کنید بدون داشتن دستگاه فکری تبدیل به یک کنشگر و نخبه سیاسی در تراز انقلاب می شوید، اشتباه می‌کنید.

استاندار اضافه کرد: نخبه سیاسی در تراز انقلاب که یک دوره آثار شهید مطهری را نخوانده باشد، موفق نخواهد بود و این ضروری است چون تنها متفکری که در عصر ما تلاش کرد که اسلام و مبانی اندیشه اسلامی را در قالب یک منظومه ارائه دهد، شهید مطهری است.

وی با ابراز تاسف از مهجور ماندن اثار شهید مطهری، افزود: در کنار این آثار، سیر مطالعاتی آثار بزرگانی چون علامه مصباح و مسائل جدید دیگر هم حتما ضروری است و باید به آن بپردازید.

فاطمی یکی از رموز موفقیت رهبری و حکیم بودن ایشان و عمق نگاه سیاسی و بصیرت ایشان که به قوه تشخیص فوق العاده ایشان بر می‌گردد را مطالعات عمیق ایشان دانست.

وی رکن نخست موفقیت در حوزه نخبه سیاسی را بحث اخلاق اسلامی و اصلاح نفس دانست و گفت: اگر در این بخش هم کار نکنید دچار مشکل می شوید، ما نخبه تر از سیدالشهدا نداریم؛ آخر کار یک نخبه سیاسی، اصلاح گری است و هر اصلاحی از نفس انسان آغاز می شود و لذا بدون داشتن یک برنامه اخلاقی و اصلاح نفس و انس با خدا و قرآن و نهج البلاغه و توسل در دل شب به جایی نمی رسید.

استاندار اتصال به شهدا و ولایت و اهل بیت را رکن دوم موفقیت در این حوزه معرفی کرد و یادآور شد: رکن سوم هم کار آموزه های مهارتی و بصیرتی است.

وی با بیان اینکه شما زمانی می توانید تاثیرگذار باشید که به لحاظ علمی قوی باشید، تصریح کرد: الگوی عملی ما در نخبه پروی حضرت امام است، همه شما در هر رشته ای که هستید تلاش کنید و برای آرمان‌ها و هدف الهی خود بجنگید.

فاطمی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان بسیجی نیز گفت: در طول هشت سال گذشته بحث مسکن متوقف شد، به گونه ای که امروز بالاترین تورم را در زمینه مسکن و اجاره بها داریم و بالای ۴۵ درصد سبد هزینه خانواده ها در مورد مسکن و اجاره بهاست.

به گفته وی، دهک‌های پایین در استان یزد، سقف تراز مسکن دار شدنشان این بود که یک آپارتمان ۸۰ متری داشته باشند اما امروز و طی یکسال ۱۱۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن نام نوشتند و پالایش شدند و ۴۵ هزار نفر تایید نهایی شدند و با تصمیم دولت خانه‌ها را ویلایی کردیم یعنی برای همه واجدان شرایط زمین ۲۴۰ و ۲۵۰ متری اختصاص دادیم.

وی گفت: اینجوری نیست که هر زمینی که اینجا افتاده باشد بتوان در نهضت جا داد؛ باید یک پروسه طولانی را طی کند تا مصوب شود و ما برای هر خانواده واجد شرایط ۲۴۰ متر زمین تامین کردیم.

استاندار اظهار کرد: برای رونق مناطق محروم، ۵۰ هزار واحد مسکونی را به مناطق حاشیه نشین بردیم تا برای اقشار مختلف انگیزه شود و به اینجا بیایند و ارزش افزوده این مناطق بالا رود و محرومیت از این مناطق خارج شود.

وی ادامه داد: دولت مصوب کرد که سنگ آهن مرکزی و چادرملو موظف هستند ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای زیر ساخت های آبی استان هزینه کنند و این ۲.۵ برابر بودجه عمرانی استان است.

به گفته فاطمی، در یکسال گذشته نرخ بیکاری ۱۳.۵ درصد بود که امروز به ۷.۷ درصد رسیده است؛ همچنین نرخ بیکاری بانوان ۳۱ درصد بود که الان به ۲۵.۵ رسیده و در رشد اقتصادی هم با شاخص ۷.۵۵ درصد، استان اول شدیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..