حمله مسلحانه سارقان میراث فرهنگی در تفت

سرپرست میراث فرهنگی تفت: خوشبختانه در درگیری اخیر در یکی از سایت‌های تاریخی، سارقان مسلح ناکام ماندند.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر دهقان طزرجانی گفت: چند روز پیش بنا به تماس‌های مکرر مردمی با این اداره و گزارشی مبنی بر حفاری غیرمجاز چند نفر در یکی از سایت‌های تاریخی شهرستان تفت ضمن هماهنگی با مراجع ذی ربط و نیروی انتظامی و با توجه به نبودن نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی در اداره، بنا به وظیفه به محل مراجعه کردیم که مورد حمله مسلحانه واقع شدیم.

وی با تاکید بر این‌که سارقان میراث فرهنگی به هیچ عنوان از دید مردم و خصوصا دوست داران میراث فرهنگی، سیستم اطلاعاتی و امنیتی در امان نیستند، افزود: در آن حادثه و حمله مسلحانه تیر‌های سارقین به بنده و همکارم اصابت نکرد و قسمت نبود که شهید شوم. سارقان بعد از چند لحظه با اقدامات بنده و فضاسازی با آتش از سمت دیگر سایت مورد نظر متواری شدند.

دهقان طزرجانی با بیان این‌که اگر گزارش به موقع مردمی و اقدامات امنیتی نبود قطعا سارقان میراث فرهنگی دستبرد زیادی را به این سایت زده بودند، تصریح کرد: با توجه به اقدام به موقع مراجع ذی ربط تفت، محل مورد مکاشفه به حالت اولیه بازگشت و کلیه دست افزار‌های مورد استفاده سارقان ضبط شد.

وی با گلایه از نبودن تعداد کافی نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان تفت برای دستگیری سارقین در این حادثه گفت: مردم فهیم یزد و شهرستان تفت همیشه حامی میراث فرهنگی خود بوده اند و قطعا سارقان میراث فرهنگی با وجود چنین مردمی نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..