تجاری سازی محصول دانش بنیان پودر بندآورنده خون در استان یزد

معاون سازمان انرژی اتمی کشور: متخصصان مرکز پرتو فرایند یزد با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، پودر بندآورنده خون را تولید واکنون آن را تجاری سازی کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز، شیر مردی در آیین رونمایی از این محصول مهم دانش بنیان گفت: این محصول که جزو نیاز‌های درمانی کشور بوده و متخصصان مرکز پرتو فرایند یزد با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در مدت یک سال و نیم این محصول را تولید و کار تجاری سازی آن را آغاز کرده اند

وی با بیان اینکه این محصول بر پایه نشاسته تولید می‌شود، افزود:هم اکنون آزمایشات حیوانی و انسانی آن در یزد با موفقیت انجام شده و توانسته مجوز اخلاق را برای تجاری سازی دریافت کند.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به اینکه این محصول در عمل‌های جراحی کاربرد فراوان دارد، افزود: پیش از این پودر بندآورنده خون از کشور‌های بیگانه با هزینه‌های بالا تهیه می‌شد که با دستیابی متخصصان داخلی هزینه آن حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته و زمینه وابستگی کشورمان به بیگانگان از بین می‌رود.

شیرمردی همچنین گفت: نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد این محصول با سرعت عمل بالا وعاری از هرگونه عوارض جانبی است.

وی تاکید کرد:مرکز پرتو فرایند یزد زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی کشور است و توانسته مطابق نیاز کشور محصولات متنوعی را در حوزه‌های مختلف تولید کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..