سوت کورس پاییزه کشور در یزد به صدا درامد

اولین هفته از مسابقات سراسری اسبدوانی کورس پاییزه یزد روز گذشته با حضور ۴۳ سوارکار در مجتمع سوارکاری صفائیه این شهر برگزار شد.

در اولین هفته مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه یزد که از روز گذشته با حضور ۴۳ سوارکار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهرستان یزد آغاز شد، سوارکاران در مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر در شش دور با هم به رقابت پرداختند که در پایان به ترتیب اسب‌های تم بوی ای اس، تی دس پرادو، پولاد ای اس، یگانه صدر اردکان، پانیک اس تی اس و پیکاردو فاتحی قاتح این دور بودند و مقام قهرمانی نائل شدند.

سوارکاران در این کورس پاییزه در قالب هشت هفته به اسب های می تازند تا در پایان اسب های برتر شناخته شوند.

در پایان اولین هفته این کورس که با حضور تعدادی از تماشاگران برگزار شد به صاحبان اسب‌های برتر در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت شد.

این مسابقات عصرهای جمعه هر هفته با حضور تماشاگران در مجتمع سوارکاری صفاییه شهرستان یزد پیگیری می‌شود.

یکی از زیستگاه های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال دو کورس اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری و همچنین جشنواره زیبایی و پرش با اسب به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..