استاندار یزد در نشست با فعالان گردشگری:

توسعه گردشگری یزد نیازمند نگاه جهادی است/کارهای زیادی هنوز روی زمین مانده است

استاندار یزد با بیان این که یزد براساس سند یزد نوین باید برای یک میلیارد نفر در جهان شناخته شده باشد، توسعه گردشگری یزد را نیازمند نگاه جهادی خواند و از مدیران استان خواست خود را با این اراده دولت و عزم استانی هماهنگ کنند.

«مهران فاطمی» در نشست با فعالان گردشگری استان ضمن تبریک هفته گردشگری، اظهار کرد: گردشگری امروز برای ما یک باور و یک اعتقاد است و محکم بر سر این مسئله ایستاده‌ایم که گردشگری و تمام ظرفیتهای استان یزد را در این حوزه در طراز بین المللی، ملی و استانی متناسب با ملاحظات استانی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون هم اراده دولت و هم عزم استان بر توسعه و رشد گردشگری است و مدیران نیز باید خود را با این مسئله هماهنگ کنند.

وی اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه گردشگری استان را قابل ملاحظه نسبت به افق مد نظر استان ندانست و گفت: کارهای زیادی در حوزه گردشگری استان هنوز روی زمین مانده و قطعاً در سال دوم دولت با مدیران ضعیف خداحافطی خواهیم کرد.

فاطمی با بیان این که «سند یزد نوین» به نوعی قرآن و نقشه راهی برای پیشرفت و رشد و تعالی استان یزد است، عنوان کرد: روی بند بند این سند کار کارشناسی شده و تنها به شعار بسنده نشده است لذا تلاش داریم که اتفاقات بزرگی را در این حوزه رقم بزنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا، گفت: تأکید داریم که غرفه یزد در این نمایشگاه باید برجسته‌ترین غرفه شناخته شود.

استاندار از گردشگری به عنوان یکی از مسائل مهم استان یاد کرد و گفت: یکشنبه‌های هر هفته به صورت ویژه دو ساعت را برای بررسی مسائل و مشکلات فعالان بخش گردشگری استان لحاظ کرده‌این تا بتوانیم مورد به مورد مسائل را بررسی و موضوعات مبتلا به استان را حل کنیم.

وی از اهتمام استان به رقم زدن اقدامات بزرگی در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: به عنوان نمونه اتاق بازرگانی و مجموعه صمت موظف شده‌اند با صدور کارت بازرگانی در داخل استان، منابع مالی حضور گردشگری استان در همه نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی را تأمین کنند یا در قانون بودجه امسال مشوق مالیاتی برای تولید محتوی در حوزه گردشگری لحاظ شده است.

وی با تأکید بر این که یزد براساس سند یزد نوین باید برای یک میلیارد نفر در جهان شناخته شده باشد، گفت: این یک اقدام بزرگ است که برای تحقق آن از هیچ شیوه‌‍ای فروگذار نخواهیم بود حتی برای تبلیغات یزد روی برچسب بالغ بر هزاران نوع محصول و کالای تولیدی استان، برنامه‌ داریم.

فاطمی در پایان توسعه گردشگری یزد براساس سند یزد نوین را نیازمند یک جهاد بزرگ و نگاه جهادی خواند و گفت: قطعاً مشکلات و موانع در این مسیر وجود خواهند داشت ولی باید دید چگونه می‌توانیم آنها را حل کنیم و در این راه نباید خستگی به خود راه دهیم.

در پایان این نشست از ۱۶ نفر از فعالان نمونه حوزه گردشگری استان یزد با حضور استاندار و مسئولان حوزه گردشگری استان تجلیل شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..