در دیدار نماینده یزد با وزیر ارشاد مطرح شد؛

برگزاری جشنواره «دست‌های برافراشته» در پایتخت صحیفه سجادیه

استان یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه در نظر دارد برگزاری جشنواره‌ای با عنوان «دست های برافراشته» را در زمینه تولیدات چندرسانه‌ای با موضوع صحیفه سجادیه تدارک و برنامه ریزی کند.

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در دیدار با اسماعلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به پایتخت صحیفه سجادیه بودن یزد، گفت: صحیفه گرانقدر سجادیه همچنان در بین مردم غریب است و لازم است با حمایت های وزارت فرهنگ، تولیدات چندرسانه‌ای در این زمینه تولید و عرضه شود.

وی در این دیدار که «احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز حضور داشت، همچنین خواستار برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استانی بعد از وقفه کرونایی شد.

رسیدگی به زیرساخت‌ها و سالن‌های استان، افزایش اعتبارات فرهنگی یزد و تلاش برای بزرگداشت مفاخر فرهنگی و ادبی یزد از دیگر مواردی بود که نماینده یزد و اشکذر در مجلس طی این نشست مطرح کرد.

«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم به طراحی جشنواره دست‌های برافراشته اشاره کرد و گفت: با حمایت وزارت فرهنگ، آمادگی برگزاری جشنواره ای برای تولیدات چندرسانه‌ای با موضوع صحیفه سجادیه را داریم.

وی درخصوص اعتبارات فرهنگی نیز گفت: سال گذشته سهم استان یزد از اعتبارات ملی سهم اندکی بوده و برای برنامه ریزی و تولید محتوای فرهنگی، هنری و دینی نیازمند حمایت‌های مالی بیشتری از سوی وزارتخانه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این دیدار ضمن دستور پیگیری مطالبات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، برای حمایت‌های ویژه از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان یزد قول مساعد داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..