بهره برداری از یک واحد موقوفه در میبد

یک واحد تجاری مسکونی در شهرستان میبد با زیربنای ۱۵۰ مترمربع و با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون تومان از محل سرمایه گذاری وقف به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: این موقوفه زمین زراعی بود که با توسعه شهر و خشک شدن قنات سال‌ها بود که رها شده بود و امروز، کاربری تجاری پیدا کرده است و با سرمایه گذاری یک موقوفه از موقافات میبد در واقع دو موقوفه هم سرمایه پذیر و هم سرمایه گذار به درآمد رسیده است.حجت الاسلام حسین زارع زاده با بیان اینکه در استان یزد ۷۴ درصد موقوفات در حوزه کشاورزی است گفت: به خاطر خشک شدن و چشمه‌ها بخشی از این موقوفات که در حاشیه شهر قرار دارند؛ ظرفیت تغییر کاربری و مسکونی سازی و تجاری سازی درآن‌ها وجود دارد.

وی افزود: امروز همزمان با افتتاح این پروژه در شهرستان میبد اجرای چهار پروژه جدید هم آغاز و چهار پروژه دیگر در دست بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، سرمایه گذاری اوقاف بر روی موقوفات را از اولویت این اداره خواند و گفت: در بعضی از نقاط استان بخش خصوصی از سرمایه گذاری روی موقوفات خیلی خوب استقبال کرده است بنابراین ابتدا سرمایه گذاری موقوفات بر روی موقوفات و بعد سرمایه گذاری بخش خصوصی روی موقوفات را دردستورکار داریم.

وی گفت: خصوصا در تامین مسکن که امروزه مورد نیاز جامعه است وقف می‌تواند برای خانه دار کردن مردم آسیب پذیر جامعه موثر باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..