آغاز اجرای طرح گذر فرهنگی ـ مذهبی در بلوار پاسداران یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد: شهروندان با اجرای طرح گذر فرهنگی ـ مذهبی در بلوار پاسداران می‌توانند برای پیاده روی، تفریح و بازدید و استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از این گذر استفاده کنند.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت: با توجه به اینکه کوچه ۱۹ بلوار پاسداران عرض مناسبی دارد و همچنین دوطرف کوچه مسکونی نیست، با تصویب شورای اسلامی شهر یزد، در حال تبدیل به گذر فرهنگی و مذهبی شهر یزد است.

اعتباری ادامه داد: گذر فرهنگی مذهبی، اولا گذر است به معنای اینکه پیاده راه است، دوما محلی است که در آن فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سنتی و مذهبی مربوط به شهر انجام می‌شود، سوما محلی برای ایجادمجموعه‌ای از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری است.

به گفته وی، با اجرای این طرح شهروندان می‌توانند برای پیاده روی، تفریح و بازدید و استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از این گذر استفاده کنند.

عضو شورای شهر اظهار داشت: علاوه بر اجرای جشن‌های مردمی و برپایی بازار‌های محلی، نمایشگاه‌ها و گردهمایی ها، باتوجه به سابقه ۳۰ ساله پخت آش مبنی بر طبخ آش امام حسینی در این محل، این مراسم با توجه به مناسبت‌های مذهبی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است این گذرگاه ۲۴۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..