راه‌اندازی اولین کارخانه تولید خشت در یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از راه‌اندازی اولین کارخانه خشت ایران در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، احمد آخوندی با بیان اینکه تولید انبوه خشت در یزد اتفاق خواهد افتاد، گفت: هم‌زمان با هفته گردشگری درصدد برنامه‌ریزی هستیم تا کارخانه تولید خشت را در یزد راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کوره‌های آجرپزی یزد، خط تولید خشت را راه‌اندازی خواهد کرد، افزود: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های یزد به‌ عنوان شهر میراث جهانی، تولید انبوه خشت به‌عنوان مهم‌ترین مصالح بوده که قبلاً فقط در کارگاه‌های خشت‌زنی این کار انجام می‌شده است، اما اکنون با تولید انبوه خشت می‌توانیم بخش مهمی از مصالح موردنیاز سکنه بافت‌های تاریخی را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه یزد می‌تواند در صورت توانمند شدن در تولید خشت، مصالح استان‌های دیگر را نیز فراهم کند، اظهار داشت: خشت یکی از مصالح بومی و پایدار بوده و اصالت آن به درازای قرن‌های گذشته است.

آخوندی با یادآور شدن اهمیت تولید انبوه خشت تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین الزاماتی که باید در بافت جهانی و عرصه تاریخی رعایت شود، استفاده از مصالح بومی است و بخشی از این مشکل در نرسیدن مصالح به‌موقع به مردم می‌تواند با تولید انبوه خشت رفع شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..