نمایش نینوای شلمچه در بافق به روی صحنه رفت

نمایش نینوای شلمچه روایتی است از جانفشانی نوجوانی به نام قاسم که از تعزیه خوانی سیدالشهدا (ع) خود را به جبهه‌های حق علیه باطل می‌رساند و با گمنامی به شهادت می‌رسد.

به گزارش یزدی نیوز، نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: این نمایش به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت در پردیس هنر بافق به روی صحنه رفته است.

 

سیدکاظم عباس زاده افزود: روایت این نمایش تلفیقی از درس‌های عاشواری حسینی و دفاع مقدس است که می‌تواند الگویی سازنده برای نسل جدید انقلاب باشد.

 

وی بیان کرد: در این نمایش قاسم به میدان می‌رود و مفقودالاثر می‌شود و پدرش نیز در فراقش با وصیت پسر، لباس‌های تعزیه قاسم را به تعزیه خانه هدیه می‌کند تا نوجوانان دیگری به جای او در این مسیر قدم بردارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

سیدکاظم عباس زاده ادامه داد: در این نمایش بیش از هفت هنرمند بافقی هنرآفرینی می‌کنند و به مدت یک هفته این نمایش اجرا می‌شود.

 

نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: برای اجرای نمایش نینوای شلمچه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، پایگاه مقاومت شهید جعفر زاده شهرستان بافق و انجمن نمایش رسالت این شهرستان همکاری کرده اند.

بخش نظردهی بسته شده است..