امام جمعه موقت یزد مطرح کرد؛

دشمن در صدد منزوی کردن ایران/تبلیغات علیه ایران با هدف عقده گشایی

امام جمعه موقت یزد گفت: دشمنان نظام اسلامی تاب سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل و ورود ایران به سازمان همکاریهای شانگ های را ندارند به همین دلیل در صدد منزوی کردن ایران برآمده اند.

آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه در روایات اسلامی آمده است که کسی که با تجاوز به حقوق دیگران شرارت کند، زود دچار عقوبت خواهد شد، اظهار داشت: این افراد نتیجه عمل خود را خیلی زود خواهند دید و در دنیا و آخرت عقوبت خواهند شد.

وی با بیان اینکه کسی که مکر می کند و علیه دیگران از روی ظلم و خیانت، حیله گری کند، نتیجه مکر علیه خودش خواهد شد، افزود: پیمان شکنی و تجاوز به حقوق دیگران نیز از دیگر مواردی است که بر اساس روایات اسلامی، عقوبت آن گریبانگیر خود فرد خواهد شد.

مدرسی تصریح کرد: کسانی که اینگونه به حقوق مردم تجاوز کردند، جان و مال و آبروی مردم را زیر لگدهای خود با حمله های مسلحانه و با پرتاپ سنگ و گلوخ مورد تجاوز قرار دادند، چه جوابی برای فردای دنیا و آخرت خود دارند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: حساب این افراد مشخص است و از آنها انتظاری نیست اما گاهی ظلم به مردم از کسانی صادر می شود که خود را اهل قلم، اهل علم و اهل دین معرفی می کنند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احکام الهی از جمله حجاب باید در جامعه جاری و ساری باشد، افزود: برای ترک اطاعت فرامین الهی دستوراتی قرار داده شده و مردم نباید در مورد ترک احکام الهی در جامعه بی تفاوت باشند.

استناد نادرست عده ای به آیه «لا اکراه فی الدین»

وی ادامه داد: برخی معتقدند که همه جا نباید امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد یا حدود الهی ولو به تذکر، جاری و ساری شود و در این باب به آیه «لا اکراه فی الدین» استناد می کنند.

امام جمعه موقت یزد عنوان کرد: در جواب این افراد باید گفت که آیا قرآن فقط یک آیه دارد؟ در برخی آیات خداوند متعال با عتاب و خطاب نسبت به گناه و فحشا و خطا دستور داده است بنابراین آیات قرآن باید به درستی تفسیر شود.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دنیا امروز در شرایط ویژه ای قرار دارد و شرایطی که غرب انحصارطلب مدعی بر جهان تحمیل کرده بود، تا اندازه ای شروع به خراب شدن کرده است، افزود: یکه تازی هایی که آمریکا و جهان غرب در جهان به ویژه جهان اسلامی می کردند، موانع بسیاری پیدا کرده و در بسیاری از موارد آنها را مجبور به عقب نشینی کرده است.

وی بیان کرد: آمریکا و جهان غرب سالها خود را به واسطه دست اندازی هایی که بر دنیا داشت، چاق و فربه کرده بود اما انقلاب اسلامی ایران، خواب های اینها را آشفته کرد و متوجه شدند که این چپاول ها و منفعت طلبی های نامشروع آنها در معرض خطر قرار گرفته و دیگر نمی توانند بی حساب و کتاب هر چه می خواهند در جوامع اسلامی به ویژه ایران انجام دهند.

جهان غرب از پیشرفت های ایران احساس ترس می کند

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: وقتی جهان غرب در دوران زندگی بدوی و وحشی به سر می برد، ایران مملو از دانشمندان بزرگی همچون ابوعلی سینا، زکریای رازی و صدها دانشمند نام آور بود و امروز نیز همین اتفاق افتاده و ایران در بسیاری از حوزه های پیشرفت ها جدی دارد و جهان غرب از این شرایط احساس ترس می کند.

وی با اشاره به اتفاقاتی که کشور ما در دوران انقلاب، دفاع مقدس و برهه های دیگر پشت سر گذاشت، عنوان کرد: غرب می خواهد ایران در انزوای اقتصادی دچار مشکلات جدی شود و آنگاه بتوانند اهداف خود را پیاده کنند اما شرایط امروز خلاف آنچه که غرب می خواهد، رقم خورده است.

مدرسی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل بیان کرد: سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل، ورود ایران به سازمان همکاری های شانگ های، پیشرفت های بین المللی و صدها موفقت ایران، دشمنان ما را عصبانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اینها از این شرایط احساس خطر می کنند، افزود: وقتی می بینند که تحریم ها بی اثر شده، در مذاکرات هم نتوانسته اند خواسته های خود را تحمیل کنند، تبلیغات علیه ایران را آغاز می کنند تا عقده ها و کینه های خود را باز کنند.

دشمن برای ایجاد اغتشاش در ایران تمام مهره های خود را بسیج کرده است

مدرسی با بیان اینکه آنها همه چیز را آماده کرده اند و منتظر یک جرقه هستند، ادامه داد: یک شبکه گسترده از واشنگتن تا تلاویو، از تیرانا تا ریاض، تبلیغات علیه ایران را با هدف عقده گشایی آغاز کرده اند و در یک حادثه که ممکن است نظیر آن صدها مورد وجود داشته باشد، با دروغ پردازی و سناریوپردازی و چینش مهره های خود در زمینه های مختلف، همه منسجم و هماهنگ علیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده اند.

وی تصریح کرد: این اتفاقات دلایل مختلف دارد و یکی از آنها این است که آنها دستور دارند که سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل و ورود ایران به سازمان همکاری های شانگ های را به حاشیه ببرند.

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: حرکت های رو به رشد اقتصادی ایران، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران همه و همه باید به حاشیه رانده شود.

مدرسی با بیان اینکه اینها یک هماهنگی نانوشته با هم دارند، افزود: از سویی اوکراین همکاری های خود را با ایران کاهش می دهد، از سویی مقامات آمریکایی علیه ایران مصاحبه می کنند و ده‌ها اتفاق دیگر رخ می دهد تا ایران به انزوا کشیده شود که اینها همه هدفمند است.

امام جمعه موقت یز تاکید کرد: این اتفاقات محک بزرگی است که افراد خالص و دلسوز برای نظام را از کسانی که فهم ناقص دارند یا مشکلات عدیده با نظام و اسلام دارند، تشخیص دهیم.

وی بیان کرد: نظام اسلامی با سخنان تند و انتقاد مشکل ندارد و حتی حرف های باطل را هم شنیده اما عده ای به اسم اعتراض و انتقاد، جنایت می کنند و وای به افرادی که با خط گیری از دشمنان خود به دوستان خود خیانت می کنند و این از نادانی و کج فهمی آنهاست که دشمن خود علیه دوست خود خط می گیرند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..