دومین موزه رسمی شهرداری یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد گفت: با توجه به استقبال خوبی که از موزه تشریفات و بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر انجام شد، دومین موزه رسمی شهرداری یزد با عنوان «موزه بلدیه» راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز، حامد سلطانی با اشاره به اینکه بحث راه‌اندازی و فعالیت موزه در شهرداری یزد از سال‌های قبل مطرح بوده است، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته اشیای با ارزش بسیاری در شهرداری وجود داشت که شرایط نگهداری مناسبی نداشت.

وی تصریح کرد: در طول سال آثار دیگری از سوی بخش‌های مختلف به انبار شهرداری منتقل می‌شد که از جمله آن‌ها می‌توان به در ساختمان‌های قدیمی و بعضی کوزه‌ها، پنجره‌های قدیمی، زنجیر‌ها و چرخ‌های چاه‌کنی، بعضی لوازم اداری و موارد مختلف اشاره کرد که هر کدام از این موارد به دلیل ویژگی‌های خاص، از ارزش بالایی برخوردار است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد با اشاره به راه‌اندازی موزه تشریفات و بین‌الملل شهرداری یزد، گفت: این موزه به عنوان نخستین موزه شهرداری یزد با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید و مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موزه تشریفات باعث شد آثار و هدایایی که شهر‌های خواهرخوانده به یزد داده بودند، در شرایط بسیار خوب و امنیت بالا نگهداری شود و به همین دلیل بحث راه‌اندازی و ایجاد دومین موزه شهرداری یزد با عنوان «موزه بلدیه» قوت بیشتری به خود گرفت.

سلطانی ادامه داد: با ایجاد موزه بلدیه، تمام آثار ارزشمندی که در شهرداری یزد وجود دارد، به عنوان اموال موزه‌ای به صورت متمرکز و در شرایط استاندارد نگهداری و از خرابی آن جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد، اینست که این موزه به واسطه اینکه به صورت رسمی و با مجوز افتتاح می‌شود، همانند موزه تشریفات و امور بین‌الملل در معرض بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..