به دنبال یک آتش سوزی؛

کودک ٢.٥ ساله قربانی نبود ایستگاه آتش نشانی در شاهدیه شد

کودک ۲.۵ ساله ای به دلیل نبود ایستگاه آتش نشانی، در آتش سوزی منطقه شاهدیه جان خود را از دست داد.

بازرس عملیات سازمان آتش نشانی یزد از جان باختن کودک ۲.۵ ساله در حادثه آتش سوزی خانه در شهر شاهدیه خبر داد و افزود: ضروری است که شهرداری شاهدیه نسبت به ایجاد و تجهیز ایستگاه آتش نشانی در این شهر اقدام کند هر چند این موضوع بارها تذکر داده شده است اما هنوز عملیاتی نشده است.

هادی غفاری با اشاره به اینکه خدمات آتش نشانی شهر شاهدیه از سوی شهرداری یزد انجام می‌شود و با توجه به اینکه برخی از نقاط کور این شهر برای آتش نشانان یزدی غیرقابل دسترسی است و زمان حضور در حادثه را افزایش می‌دهد، بر ضرورت ایجاد ایستگاه در این شهر تاکید کرد.

وی با اشاره به بروز حوادث متعدد در سالهای اخیر ر این شهر گفت، افزود: حادثه روز گذشته در بافت تاریخی شاهدیه رخ داد و همکاران نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی در مرز شهرهای شاهدیه و یزد کمتر از ۴ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند اما در نهایت نتوانستند کودک را نجات دهند.

بازرس عملیات سازمان آتش نشانی یزد ادامه داد: قطعاً زمانی که مسافت ایستگاه پشتیبان از محل بروز حادثه دور باشد، زمان حضور آتش نشانی در محل حادثه طولانی‌تر و تلفات جانی و مالی افزایش خواهد یافت و از بازه زمانی سبز یعنی کمتر از ۵ دقیقه فراتر می‌رود.

وی تاکید کرد: مشابه این حادثه یا حوادث وسیع‌تر پیش ازاین رخ داده و در آینده نیز احتمال وقوع دارد از این رو شهرداری شاهدیه باید این مهم را مورد توجه قرار دهد تا تمام شهر بتواند تحت پوشش ایستگاه آتش نشانی قرار بگیرد و کمترین خسارت‌ها را از حوادث شاهد باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..