چرخ‌هایی که به سختی می‌چرخد

مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل مهریز رانندگان را زمین گیر کرده است.

به گزارش یزدی نیوز، رانندگان و کامیونداران مهریز از باز بودن حوزه بار در این شهرستان گلایه‌مند هستند.

کامیونداران می‌گویند: حوزه بار اکثر شهرستان‌ها مانند تفت و اردکان و.. بسته می‌باشد، اما شهرستان مهریز حوزه حمل بار آن باز می‌باشد و تمام کامیونداران از سراسر استان و کشور جهت بارگیری می‌توانند به این شهرستان مراجعه کنند.

رانندگان می‌گویند، باز بودن حوزه بار باعث شده که رانندگان مهریز معطل و در نوبت بار باشند و صنایع مهریز هم می‌توانند با قیمت کمتر بار خود را با رانندگان غیربومی حمل کنند.

تعرفه حمل بار و کمیسیون هم دیگر موضوعی است که موجب نارضایتی رانندگان شده است. رانندگان در این مورد نیز می‌گویند: صنایع کرایه حمل بار را می‌شکنند و با قیمت کمتر رانندگان غیر بومی بار را جابه جا می‌کنندوباربری‌ها بیرون از مهریز هم در این بین کمیسیون بیشتر از رانندگان غیر بومی دریافت می‌کنند.

حدود هزار و دویست کامیون و سیزده باربری در شهرستان مهریز در حوزه حمل و نقل بار فعالیت دارند.رستگاری، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان یزد در زمینه گلایه رانندگان مهریزی گفت:در سال ۹۵ توافقی بین انجمن رانندگان حوزه‌های باربری یزد، اشکذر، مهریز وتفت که این چهار حوزه باهم مشترک کار کنندکه چند وقتی است که انجمن مهریز واشکذر درخواست جداسازی حوزه عملکردی دادند.
وی ادامه داد: در سازکاری با حضور همه انجمن‌ها ومحوریت معاون عمرانی استاندار، فرمانداران چهار شهرستان موضوع بررسی و انشالله بزودی تعیین تکلیف می‌شود.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان یزد در مورد نرخ هم گفت: نرخ بر مبنای تن /کیلومتر است و باید مدارک در کمیسیون ماده ۱۲ تخلفات مطرح و یا مدارک از طریق شماره ۱۴۱ ارسال شود تا به تخلفات شرکت‌های باربری رسیدگی شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..