اجرای فاز سوم آزادسازی و احیای رودخانه مرکزی یزد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری یزد با اشاره به ضرورت احیای مسیر رودخانه مرکزی یزد، از انجام مراحل عمرانی فاز سوم آزادسازی این رودخانه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، امین خبری با اشاره به اینکه رودخانه مرکزی یزد در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته دچار مشکلات و تجاوز‌هایی شده است، گفت: این رودخانه در گذشته وظیفه انتقال آب سیل‌های احتمالی و فصلی را برعهده داشته است.

وی تصریح کرد: تجاوز‌ها و ساخت‌وساز‌ها در طول مسیر رودخانه مرکزی یزد باعث شده که در دو سیل اخیر شاهد وجود خسارت‌هایی در نقاط مختلف شهر به دلیل ورود سیلاب به مناطق مختلف شهر و منازل مردم باشیم.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری یزد افزود: در گذشته دو فاز از این رودخانه بهسازی و آزادسازی شد، اما این دو فاز به یکدیگر متصل نبود، بنابراین پس از سیل مردادماه، آزادسازی این رودخانه در فاز سه و میان فاز‌های اول و دوم در دستور کار قرار گرفت.

خبری ادامه داد: دیواره زمین‌هایی که در مسیر قرار داشت نیز برداشت شد تا با انجام گودبرداری و دیوارکشی بتوانیم مسیر بلوار دانشجو تا نعیم‌آباد، این رودخانه را به یکدیگر متصل کنیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که این رودخانه احیا شود، در سیلاب‌ها بخش زیادی از آب‌ها از طریق این مسیر به خارج شهر هدایت می‌شود و به هیچ عنوان دیگر مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..