همه چاه‌های میبد به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: هم اکنون ۷۵ درصد چاه‌های کشاورزی و ۷۱ درصد چاه‌های آب صنعتی میبد دارای کنتور هستند، تا پایان امسال قرار است این میزان را به صد درصد برسانیم.

به گزارش یزدی نیوز جوادیان زاده در نشست رویداد آبی شهرستان میبد با اشاره به مدیریت مصرف در حوزه مصرف کنندگان صنعت و کشاورزی در شهرستان میبد گفت: ۷۵ درصد چاه‌های آب کشاورزی و ۷۱ درصد چاه‌های آب صنعتی شهرستان میبد دارای کنتور است

جوادیان یازده افزود: تا پایان امسال قرار است این میزان را به صد درصد برسانیم و همه چاه‌های صنعتی و کشاورزی در شهرستان میبد به کنتور هوشمند مجهز شوند.

وی همچنین از پایان یافتن طرح مطالعاتی رودخانه‌ها در میبد خبر داد و گفت: با توجه به پایان مطالعات رودخانه‌ها و ثبت آن در حد نگار قرار شده است علامت گذاری درمحل هم انجام شود و اطلاع رسانی شود که محدوده رودخانه‌ها کجا بوده است تا از این پس شاهد تصرف رودخانه‌ها نباشیم.

جوادیان زاده افزود: بند‌های خاکی و تغذیه مصنوعی هم که بر اثر سیل اخیر نیاز به لایروبی دارد قرار شد براساس سازوکاری که دربند ز تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و با کمک بخش خصوصی بتوانیم لایروبی را انجام دهیم تا برای سیل‌های بعدی رودخانه‌ها و بند‌های تغذیه مصنوعی کارآیی لازم را با حجم زیاد آبگیری در برابر سیل داشته باشد.

تعیین تکلیف اتصال بیمارستان به سیستم جمع آوری فاضلاب شهری، رفع مشکلات فاضلاب شهری و حمایت از واحد زباله سوز از دیگر مباحثی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

فرماندار میبد هم در نشست گفت: شهرستان میبد نسبت به میزان سهم آبی که اختصاص یافته است نیازمند تعادل بخشی در حوزه صنعتی، کشاورزی و خانگی است.

 

سجادی پور خاطرنشان کرد: در همین سیل اخیر که از روستا‌های ندوشن و صدرآباد به سمت شهرستان میبد در جریان بود حجم وسعی از سیل با سیل بند‌ها مهار و به قرضه‌ها هدایت شد که اگر مدیریت نمی‌شود وضع شهرستان میبد بی شباهت به استان نبود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..