طرح زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در اردکان تداوم دارد

معاون فرماندار اردکان: به همت شهرداری و دیگر ارگان‌ها جمع آوری سگ‌های بلاصاحب درحال انجام است.

به گزارش یزدی نیوز، رضا رضایی در نشست ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در اردکان افزود: با هدف ارتقای سلامت، بهداشت، امنیت و رضایتمندی شهروندان و رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات روش زنده گیری و رهاسازی سگ‌های بلاصاحب را در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه وجود سگ‌های ولگرد در شهرستان اردکان یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت شهروندان است تصریح کرد: این پدیده نه تنها باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان شده، بلکه پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی چهره شهر را نامطلوب جلوه می‌دهد.

رضایی یادآور شد: ساماندهی وضعیت سگ‌های بلاصاحب یک امر بین بخشی بوده و برای تداوم آن نیازمند همکاری نهاد‌های دولتی به ویژه شهرداری‌ها، شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست، دامپزشکی و دهیاری‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰۰ قلاده سگ در کمپ شهرستان نگهداری می‌شوند، که هر قلاده سگ به طور متوسط در ماه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه نگهداری دارد.

معاون فرماندار اردکان اظهار داشت: با توجه به بحث سگ گردانی در شهر، پارک‌ها و فضای سبز و اعتراضات مردمی در این خصوص، مقرر شد نیروی انتظامی نسبت به تهیه محتوا لازم جهت تهیه بنر در این خصوص اقدام و به شهرداری اردکان ارسال تا این ارگان نسبت به تهیه بنر و نصب آن در مکان‌های مورد نظر اقدام کند.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..