مرکز آمار و رصد شهری در شهرداری میبد راه‌اندازی شد

مسئول مرکز آمار و رصد شهری شهرداری میبد با اعلام خبر راه اندازی این مرکز، وجود مرکزی برای رصد اطلاعات شهری را یکی از اساسی‌ترین گام‌های مورد نیاز شهر در مسیر مدیریت هوشمند و یکپارچه شهری خواند.

«حبیب الله علمدار» وجود این مرکز را برای تصمیم سازی‌های مورد نیاز مدیران لازم عنوان کرد و افزود: وجود مرکز آمار باعث می شود مدیران برای تصمیم سازی‌های مهم خود، به راحتی از حجم انبوه اطلاعات به اطلاعات موضوعی موردنظر دسترسی پیدا کنند.

وی، آمار را زیربنای تمام حرکت‌های سازمان خواند و خاطرنشان کرد: تمام حرکت‌هایی که در یک سازمان انجام می‌شود براساس آمار و اطلاعات دریافتی آن سازمان است، در صورتی که آمار قابل اطمینان در سازمان وجود نداشته باشد، برنامه‌ریزی با مشکل روبرو خواهد شد و از سوی دیگر برنامه‌ریزی با اتکا بر آمارهای صحیح، درست و به موقع، یکی از رموز موفقیت و پیشرفت سازمان‌هاست.

علمدار عملکرد و برنامه های این مرکز را رصد و بررسی عملکرد واحدها و سازمان‌های وابسته، جمع‌آوری آمار و اطلاعات، تهیه گزارش های آماری، داشبوردهای مدیریتی برای مدیران شهری و ارائه گزارش‌های متنوع عملکرد به شهروندان عزیز عنوان کرد.

این مسئول افزود: رصد و پایش تصویری لحظه‌ای وضعیت معابر و نقاط حساس توسط مدیریت شهری، رصد و ارزیابی ترافیک شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی، کنترل تردد و سرعت خودروها، ارتقای سطح امنیت شهری، کاهش تخلفات و جرائم و مدیریت بحران را ممکن می‌سازد که از اقدامات مهم در راستای دستیابی به شهر هوشمند است.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، علمدار رصد فن‌آوری‌های نوین شهری، پیگیری و تهیه زیرساخت مورد نیاز جهت حرکت در مسیر شهر هوشمند را دیگر اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: با این رویکرد می‌توان افزایش بهره وری و اثر بخشی سازمان در توسعه شهر در جهات مختلف را شاهد باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..