استاندار یزد:

مشکل مسکن نخبگان در یزد حل شود

استاندار یزد از معاون علمی و فناوری رییس جمهور خواست تا با مصوبه ای مشکل مسکن نخبگان یزد را رفع کند.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی در دوازدهمین نشست ستاد نوآوری و اقتصاد دانش بنیان که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و نخبگان استان یزد برگزار شد با درخواست تبدیل یزد به پایلوت اجرای پروژه های دانش بنیان اظهار داشت: این آمادگی در استان وجود دارد و از این رویداد استقبال می کنیم.

وی عنوان کرد: دولت و مجموعه معاونت فناوری بر تعهدات خود باقی مانده که درخواست داریم این پروژه ها هرچه سریعتر تمام شود.

فاطمی ادامه داد: باید فاز دوم کارخانه نوآوری هرچه سریعتر آغاز شود تا در هفته دولت سال آینده بهره برداری شود.

استاندار یزد خطاب به معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه ساخت پردیس کشاورزی را با جدیت دنبال می کنیم افزود: افزود: مسکن نخبگان یزد نیز درخواستی است که امیدواریم با صدور دستوری در زمینه آن کاری ماندگار در یزد انجام دهید.

وی بیان کرد: امیدواریم این امکان فراهم شود که تسهیلات یک میلیارد تومان برای نخبگان برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شود.

فاطمی ادامه داد: همچنین زمینی برای بنیاد نخبگان با وسعت ۶۰۰ متر در نظر گرفته شده تا فضایی در شان نخبگان احداث شود.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای توسعه دانش بنیان ها عنوان کرد: امسال ١٠ درصد در زمینه الزام و ۲۰ میلیارد برای افزایش صندوق توسعه سرمایه خواهیم گذاشت و ۱۰ میلیارد تومان از محل کارخانه درخشان و ۶میلیارد تومان برای اجرای مسئولیت اجتماعی در نظر گرفته شده و از محل تسهیلات و منابع ۱۶ و ۱۸ به هر میزان که لازم باشد برای توسعه دانش بنیان اعتبار خواهیم گذاشت.

فاطمی با بیان اینکه امروز حمایت پشتیبانی و تسهیلگری از شرکت های دانش بنیان مثل نماز بر ما واجب است اظهار داشت: نمی شود از این حمایت ها تخطی کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..