معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

صنایع بزرگ یزد در توسعه زیرساختهای اقتصاد دانش بنیان مشارکت کنند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر مشارکت صنایع بزرگ استان یزد برای توسعه زیرساختهای اقتصاد دانش بنیان در این استان، وعده داد که از اختیارات این معاونت در قالب قانون جهش تولید دانش بنیان از این صنایع حمایت داشته باشد.

«سورنا ستاری»  پس از ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و نشست با نخبگان استان یزد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: یزد استان بسیار با پتاسیلی در حوزه دانش بنیان است ولی در عین حال از برخی محرومیت‌های زیرساختی به ویژه در حوزه پارکهای علم و فناوری رنج می برد.

وی با بیان این که پارک علم و فناوری یزد جزو دومین یا سومین پارکهای ایجاد شده در سطح کشور و نمونه خاصی از سیستم پارک داری و الگو است ولی این توسعه باید در قالب توسعه فیزیکی پارکها بتوانند اتفاق بیافتد که در یزد این اقدام صورت نگرفته است.

وی کمتر درگیر شدن صنایع بزرگ استان با اقتصاد دانش بنیان را از دیگر ضعفهای موجود در استان است که با حضور استاندار جوان یزد که با مفاهیم ان آشنا هستند، امیدوار به رفع این مشکل در استان یزد هستیم.

ستاری با تاکید بر لزوم پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان در استان یزد، عنوان کرد:‌ به عنوان نمونه اقتصاد حوزه معادن یا اقتصاد موجود در صنایع نساجی باید با اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان مانند حوزه های ICT، بیوتکنولوژی و صنایع خلاق که استان یزد دراای ظرفیت بالایی در این زمینه است، درگیر شوند.

وی با بیان این که باید در مرکز استان دارای چندین خانه خلاق برای استقرار شرکتهای فعال در این حوزه باشیم، گفت: در سفر امروز به یزد تفاهم نامه های زیادی در توسعه زیرساختها در استان داشتیم که در تهران با دوستان نهایی خواهیم کرد و اعتبار قابل توجهی را با همکاری وزارت علوم برای زیرساختهای استان چه در زمینه پارکهای علم و فناوری و چه در دانشگاه های استان و زیرساختهایی که تاکنون مغفول مانده هزینه خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: البته از صنایع بزرگ استان نیز انتظار همکاری قابل توجهی را در سرمایه گذاری برای توسعه زیرساختهای استان داریم و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا از تمام اختیارات خود در قالب قانون جهش تولید دانش بنیان در حوزه حمایت از صنایع بزرگ استان استفاده کنیم.

خبرنگار: سیما میدانی

بخش نظردهی بسته شده است..