در قالب برپایی نمایشگاه عکس;

آیین‌های کهن محرم در ابرکوه به روایت هنرمندان عکاس معرفی شد

آیین‌ها و سنت‌های کهن محرم در ابرکوه در قالب یک نمایشگاه عکس گروهی با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه گروهی عکس محرم در ابرکوه با همت هراث (کارگروه هنر و میراث پایگاه پژوهشی بافت تاریخی ابرکوه) در یکی از خانه‌های تاریخی این شهر برپا شد که در آن آثاری از سید جواد موسویان، سید حسین فلاح زاده و اسماعیل اخلاقی به نمایش عمومی گذاشته شد.

اسماعیل اخلاقی در حاشیه برپایی این نمایشگاه و در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه مذکور با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و به منظور آشنایی بیشتر با سنت‌ها و آیین‌های کهن عزاداری شهرستان برپا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر برخی از سنت‌های کهن و آیین‌های مذهبی شهرستان دستخوش تغییر شده که متأسفانه امروز در هیئت‌های مذهبی نیز شاهد تغییر و تحول این سنت‌ها هستیم لذا در جهت معرفی، حفظ، زنده نگه داشتن و جلوگیری از تغییر و فراموش شدن این سنت‌های ارزنده که به عنوان میراث فرهنگی ناملموس شهرستان محسوب می‌شوند، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی ضروری به نظر می‌رسید.

اخلاقی ضمن ارائه گزارشی مبنی از حضور مسئولین استانی و شهرستانی در نمایشگاه و بازدید از آثار، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بسیار مهم نمایشگاه عکس محرم ابرکوه اعلام آمادگی مستندنگاران و عکاسان جهت برپایی نمایشگاه‌های مشابه بود که می‌تواند رویدادهای فرهنگی بزرگ را در شهرستان رقم بزند.

گفتنی است سید جواد موسویان دیگر عکاس این نمایشگاه که علاقه‌مند به عکاسی آنالوگ است، عکس‌های چاپ شده از روی نگاتیو را در معرض دید عموم قرار داد و سید حسین فلاح زاده نیز بیشتر به عزاداری کودکان در داخل و حاشیه هیئت‌ها پرداخته و عزاداری پاک و بی‌آلایش آنان را به تصویر کشیده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..