در مراسم معارفه رئیس اوقاف مهریز تاکید شد؛

وقف بر اساس نیازها و اولویتهای فرهنگی روز جامعه صورت گیرد

آیین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز با حضور امام جمعه مهریز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، فرماندار مهریز و سایر مسئولین برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز در این مراسم گفت:
وقف از امور مهمی است که همیشه ماندگار و باقیات الصالحات محسوب می شود و باید مردم و مسئولان اجرایی در گسترش این فرهنگ ریشه دار دینی تلاش کنند.

وی افزود: همه افراد به هر نحوی در شهرستان مهریز می توانند واقف باشند و منفعت این عمل خداپسندانه قطعا خیلی تاثیر بخش و دارای برکات و ثمرات و اجر دنیوی و اخروی است.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: تشویق مردم به وقف و ادای صحیح نیت واقفان در مورد موقوفه‌ها امری ضروری بوده و عمل به نیت آنان مهمترین رکن نهادینه شدن این فرهنگ است.

وی استفاده درست از موقوفات را از دیگر عوامل ترویج این سنت پسندیده عنوان کرد و افزود: مستاجرینی که از موقوفات بهره می برند باید به درستی از آن استفاده کنند تا این امر موجب تشویق دیگران به وقف اموال و املاک شود.
احمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز بر توجه ویژه وقف و موقوفات به نیازها و اولویت های فرهنگی روز جامعه تاکید کرد.

وی افزود: اگر عمل مهم وقف توسط خیران نیکوکار بر اساس نیاز جامعه و بررسی کامل شرایط صورت گیرد نقش مهمی در خدمت به مردم و جوانان ایجاد می کند.

فرماندار مهریز با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای سر و سامان دادن موقوفات شهرستان، گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در راستای اجرای امینانه نیات واقفین اقدام شود.

مقام عالی دولت در مهریز گفت: برنامه های تجلیل از واقفان نباید مختص در هفته وقف باشد لذا باید با تشویق و برنامه ریزی تلاش کرد موضوعات مرتبط بر وقف و این سنت حسنه بیشتر برای مردم تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن گزارشی از اقدامات و فعالیت های این مجموعه در سطح استان، تاکید کرد: وقف می‌تواند گره‌گشای و کمک بسیار خوبی برای نیازهای جامعه امروزی باشد.

وی افزود: ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا مردم را نسبت به امورات وقف بهتر و بیشتر آشنا ‌کنیم، زیرا وقف دامنه فعالیت گسترده ای در جامعه دارد.

حجت الاسلام زارع زاده گفت: اگرچه اوقاف نقش اصلی را در مدیریت موقوفات دارد، اما دیگر مسئولین هم باید این نهاد مهم فرهنگی را در دستیابی به اهداف خود یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تشریح کرد: وظایف اصلی همه ما ترویج امر وقف است و مهم ترین رسالت سازمانی کارکنان و مدیران اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقف است تا مردم مطمئن و مقوله وقف برایشان موضوعیت پیدا می کند.

وی در پایان از زحمات و تلاش های اقای مهدی سیدی تقدیر و اقای حسین زارع به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز معرفی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..