اجرای طرح پرورش متخصصین گردشگری ایران در یزد

راه‌اندازی دروس اکادمیک در قالب رشته های کاردانی و کارشناسی مهارت محور و اموزش از جمله اهداف این طرح اعلام شد

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای همکاری و ارتباط متقابل دانشگاه با بیان این‌که در حوزه گردشگری و هتل‌داری همانقدر مهارت و تخصص نیاز است که در یک شهر وجود دارد، اظهار کرد: شرایط به گونه ای است که رشته عمومی گردشگری جوابگو نیست و باید دروس تخصص و رشته های تخصصی تر وارد میدان شوند

 

احمد آخوندی گفت: توجه به رشته‌های بین رشته‌ای در حوزه گردشگری را یادآور شد و افزود: رشته هایی مانند هوش مصنوعی، تولید محتوا، کامپیوتر، حسابداری و… نیازهایی است که باید در این زمینه ها اقدام شود.

وی با تاکید بر این‌که استان یزد می‌تواند قطب پرورش جنوب کشور شود و آینده نیروی انسانی را مورد توجه قرار دهد، گفت: پرورش نیروی انسانی متخصص را مهیا می‌کنیم از طرفی سایر بخشها مانند صنایع دستی و میراث فرهنگی هم مشکلاتی دارد که میتوانیم به این شکل حل و فصل کنیم همانطور که در خصوص کمبود استادکار، مدرسه مرمت راه اندازی شد.

آخوندی با بیان این‌که هنرستان گردشگری و میراث و صنایع دستی نیز باید راه اندازی شود، افزود: ما آمادگی داریم که مکان را به دانشگاه ازاد اختصاص دهیم دانشگاه در این خصوص اقدام کند از طرفی در حوزه پژوهش نیز باید دانشگاه ورود کند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان این‌که شرکت هواپیمایی یزد راه اندازی شده اشاره کرد و گفت: قرار است که مرکز تعمیر این شرکت را در یزد راه اندازی کنیم و تامین نیروهای آن را میتوانیم از طریق دانشگاه با این شرکت هوایی تفاهم کنیم تا دانشگاه آزاد متولی تامین و پرورش این نیروها شود.

رییس دانشگاه ازاد اسلامی یزد نیز در این نشست با بیان این‌که به دنبال این مسئله هستیم که از ترم اول، دانشجویان بتوانند بخشی از دروس را در فضای واقعی بگذرانند و کلاس درسی به صورت اکادمیک تشکیل نشود، گفت: تاکنون توانسته‌ایم که ۱۶۲ کد تدریس برای دروس مهارتی بگیریم و دستگاه‌های مرتبط نیز بتوانند پای کار بیایند و بخشی از کمبود نیروی کار جامعه به این واسطه، حل شود.

محمدرضا دهقانی اشکذری، با اشاره به این که با طرح بیمه دانشجویان به دنبال رفع این مشکل بودیم، گفت: تلاش میکنیم تا با بیمه کردن دانشجویان در قالب این رشته‌های تحصیلی و محاسبه سنوات بیمه به عنوان سابقه کار و بدون قابلیت درمان بتوانیم دانشجویان را به کار ببندیم.

وی با بیان این که برای اجرای این طرح دانشگاه فنی و حرفه‌ای را نیز درگیر کردیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت این دانشگاه نیز در پیشبرد اهداف این طرح موفقتر عمل کنیم، گفت: با توجه به این که دانشگاه های دیگر هم استقبال کردند، آمادگی داریم دانشگاه های دیگر را نیز به عنوان کارفرمای این طرح مشارکت دهیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..