یزد، استان پایلوت اجرای برنامه «ترمیم اضطراری اشتغال در مناطق آسیب دیده از بلایا»

استاندار یزد با اشاره به اهمیت بالای بازتوانی اقتصادی و معیشتی مردم در دوران پسا سیل، از انتخاب یزد به عنوان استان پایلوت کشوری اجرای برنامه «ترمیم اضطراری اشتغال در مناطق آسیب دیده از بلایا» خبر داد.

«مهران فاطمی» در نشست ارائه «برنامه ترمیم اضطراری اشتغال در مناطق آسیب دیده از بلایا» که با حضور «محمود کریمی بیرانوند» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تیم همراه برگزار شد، حوزه اشتغال را یکی از حلقه های مفقوده در مسائل مدیریت بحران دانست و گفت: مسائل مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده از بحران ها، معمولا به عنوان مسائل اولویت دار محسوب نشده و در بعضی از اوقات مغفول واقع می شود لذا تهیه و تدوین طرح عملیاتی مذکور بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اهمیت بازتوانی حوزه اقتصادی و معیشتی مردم در دوران پسا سیل، اظهار کرد: در سیل اخیر یزد مشاغل غیر رسمی یزد و بخش کشاورزی یزد که عمدتا افراد شاغل در این حوزه افراد بالای ۴۰ سال هستند، متحمل خسارات زیادی شدند که بازگردانی آن ها به چرخه اشتغال نیازمند توجه ویژه است.

استاندار با اشاره به سه مرحله «تسکین»، «ترمیم» و «نوسازی» تعریف شده در قالب برنامه «ترمیم اضطراری اشتغال در مناطق آسیب دیده از بلایا»، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح در استان کمیته ای ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان تشکیل و اقدامات و پیگیری های لازم انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب یزد به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح مذکور و لزوم ایجاد هماهنگی های ملی جهت سامان اقدامات خارج از حوزه اختیارات استان، کمیته ملی طرح با حضور مسئولین کشوری و دستگاه های مرتبط تشکیل شود تا با اجرای موفقیت آمیز آن تبدیل به پیوست کارآمد حوزه اشتغال در مناطق آسیب دیده از بلایا شود.

فاطمی در پایان اظهار کرد: امید است با استفاده از ظرفیت ها و منابع موجود، همزمان با نوسازی ابنیه و کسب و کارها، مسیر اقتصادی مدرن تر و روبه جلوتر ترسیم شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..