ساخت منازل تخریب شده در سیل در سریعترین زمان

استاندار:برنامه این است که منازل تخریب شده را در سریعترین زمان بصورت مقاوم و زیبا بسازیم و تحویل مردم دهیم.

به گزارش یزدی نیوز فاطمی درنشست بررسی وضعیت مناطق سیل زده تفت گفت: برنامه ما این است که خانه‌های تخریب شده را مقاوم و زیبا بسازیم و در کوتاه زمان ممکن منازل جدید را تحویل و دل مردم را شاد کنیم.فاطمی افزود:استفاده از ظرفیت خیری در ساخت و ساز‌ها، برآورد خسارت لوازم خانه‌های تخریب شده، قنوات و احشام، بهره گیری از ظرفیت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای بازسازی قنوات و مزارع از دیگر تصمیمات این نشست بود.

استاندار ادامه داد:در این نشست راهداری موظف شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارت‌هایی که به جاده‌ها و پل‌ها وارد شده را پیگیری کندودستگاه‌های خدمات رسان نیز موظف شدند خدمات خود را در این مناطق ادامه دهند.

 

فاطمی گفت: با وزات میراث فرهنگی هماهنگ شده که ساختمان تخریب شده اداره میراث تفت بازسازی شود و فعالیت این اداره به حالت عادی برگردد.

 

استاندار افزود: دیروز هم با رئیس جمهوردیدار داشتیم که به موضوع رسیدگی به وضعیت سیل زدگان تاکید ویژه شد که در این خصوص منابع مالی خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن زندگی مرم به روال عادی بازگردد.

 

فاطمی با تاکید بر پیشگیری در برابر بحران‌های آینده افزود: باید وضعیت رودخانه‌ها تعیین تکلیف و همچنین با کار تخصصی سیل بند‌ها ساماندهی شودکه در این خصوص باید منابع مالی لازم جهت مطالعه و اجرا در نظر گرفته شود.

استاندار با اشاره به خسارت به بخش‌های کشاورزی، ابنیه و زیرساخت ها، و منازل مردم تفت گفت:در این خصوص بازدید‌هایی انجام شده و در این نشست جمع بندی نهایی انجام شد.

نشست بررسی وضعیت مناطق سیل زده تفت با حضور استاندار، جمعی از مسئولان استان و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..