بررسی وضعیت سیل زدگان روستا‌های شیطور، کوشک و باجگان بافق

معاون سیاسی امنیتی استاندار به همراه جمعی از مسئولان بافق از سه روستای سیل زده شیطور، کوشک و باجگان بازدید و وضعیت سیل زدگان را بررسی کردند.

به گزارش یزدی نیوز، علی اکبر عزیزی در این بازدید گفت: در بعضی روستا‌ها از پل گرفته تا جاده‌ها تخریب و خسارات زیادی به منطقه وارد شده است که روستای باجگان به علت سنگلاخی بودن، سیل به همراه خود، سنگ‌های زیادی را به روستا آورده و به بدنه روستا و خانه‌ها خسارت زیادی وارد کرده است.بررسی وضعیت سیل زدگان روستا‌های شیطور، کوشک و باجگان بافق

وی افزود: حضور گروه‌های جهادی ناحیه مقاومت بسیج بافق برای آواربرداری و تخلیه منازل از سنگ و گل و لای در مناطق سیل زده بسیار کمک و ظرفیت خوبی بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود:خوشبختانه خسارت جانی در روستا‌های سیل زده منطقه گزارش نشده است و ستاد بحران در حال برآورد خسارت مالی وارد شده به روستا‌ها است.

عزیزی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق نیز اقداماتی از قبیل اعزام ماشین آلات به منطقه برای باز شدن مسیرها، محور‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی را انجام داده است.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار گفت: اکنون برخی اقدامات نیز برای ترمیم و تکمیل بند‌های خاکی اطراف روستا‌ها لازم است که شرکت سنگ آهن مرکزی قول همکاری داده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم در این بازدید گفت: با اطلاع از وضعیت هوا، از چند روز قبل از شروع بارندگی، ستاد بحران تشکیل شد و در سه دسته شامل صیانت از مکان‌ها و معادن و مجموعه‌های تولیدی شرکت، مجموعه‌ها و مسیر‌های مشترک بین شرکت، فضا‌های شهری و روستا‌هایی و امدادرسانی‌های عام به منطقه، ظرفیت‌های خود را تقسیم کردیم.

وی افزود: ماشین آلات سبک و سنگین، نیرو‌های جهادی و فنی شرکت سنگ آهن مرکزی در قالب گروه‌های مختلف تقسیم بندی شده اند و در این مدت علاوه‌ بر امدادرسانی در شهرستان بافق، بازکردن مسیر‌ها و محور‌های مواصلاتی، کمک وامداد رسانی داوطلبانه در استان یزد نیز انجام شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..