کنترل از راه دور اولین چاه شرب در منطقه چرخاب یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد از به بهره برداری رسیدن تله متری و کنترل از راه دور اولین چاه شرب در منطقه چرخاب یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، علی ارمی گفت: بر اساس طرح کلی کنترل از راه دور ۴۳ حلقه چاه در منطقه چرخاب، تجهیزات کنترل و ارتباط رادیویی برای یک حلقه چاه نصب و سیستم کنترل از راه دور آن با حضور مدیر عامل و معاونان طرح و توسعه و برنامه ریزی شرکت در مرکز رصد داده‌های آبی در محل ساختمان شرکت به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: این طرح با مشارکت مدیریت تامین و انتقال آب و مدیریت تحول اداری، فن آوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی شرکت در مدت ۶ ماه و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال انجام شده که قابلیت کنترل در مرکز کنترل آب منطقه‌ای را دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد افزود: علاوه بر امکان خاموش و روشن کردن پمپ در این طرح، اطلاعات دبی و فشار چاه و میزان مصرف برق الکتروپمپ نیز در دسترس خواهد بود.

به گفته وی اعلام خطا‌های فنی، وضعیت ورود و خروج به اتاقک چاه و اعلام هشدار آتش سوزی از دیگر قابلیت‌های این سیستم می‌باشد.

مجموعه چاه‌های برداشت آب منطقه چرخاب یزد شامل ۴۳ حلقه چاه با خطوط جمع آوری و انتقال آب چاه‌ها به قطر ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر است که به عنوان تامین کننده آب شهر یزد در شرایط اضطراری و همچنین جبران کمبود آب مصرفی در پیک مصرف آب عمل می‌کند.

مشکلات و محدودیت‌های فعلی از جمله عدم وجود اطلاعات دقیق از وضعیت بهره برداری چاه‌ها (وضعیت روشن یا خاموش بودن پمپ)، وضعیت شیرها، توان مصرفی چاه ها، نیاز به تامین نیروی فنی مقیم برای روشن و خاموشی چاه‌ها در ۲۴ ساعت شبانه روز و هدر رفت آب سرریز چاه‌ها با اجرای کامل این طرح مرتفع خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..