آرزوهای دیرینه هنرمندان یزد به زودی محقق می‎شود

رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مراحل پایانی ساخت تالار مرکزی یزد، از تحقق آرزوی دیرینه هنرمندان این استان پس از ۱۴ سال انتظار خبر داد.

«محمدرضا برکت» در حاشیه بازدید از برخی طرح‌های فرهنگی در استان، عنوان کرد: حسب دستور مقام عالی وزارت و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، این سفرها و بازدیدهای انجام گرفته و سیاست وزارت متبوع، اتمام طرح‌های نیمه تمام و تجهیز و تکمیل طرح‌های قدیمی است.

وی ادامه داد: زیرساخت های بسیار خوبی در استان یزد در حال تکمیل است که با تکمیل و راه اندازی آنها سرانه خوبی به سرانه فرهنگی استان افزوده می شود.

برکت ضمن بازدید چندساعته از تالار مرکزی در حال ساخت یزد اعلام کرد: با جلسه خوبی که با پیمانکار و مشاور و کارشناسان این طرح داشتیم خوشبختانه به زودی شاهد افتتاح این طرح بزرگ خواهیم بود.

وی گفت: این تالار که از سال ۸۸ شروع شده، شامل سالن موسیقی با ظرفیت ۴۳۵ نفر و سالن تئاتر تخصصی با ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر و دارای سالن‌های جانبی آموزش تئاتر و پلاتو وفضاهای کافی و اداری خواهد بود که یکی از آرزوهای دیرینه هنرمندان یزد تکمیل و راه اندازی این طرح بوده است.

برکت افزود: معماری به کار گرفته شده در این تالار و مجتمع امام علی (ع) که دارای پیشرفت بیش از ۹۰ درصد و دارای سالن چندمنظوره با ظرفیت‌های متفاوت، گالری، غرفه عرضه محصولات فرهنگی و هنری، سالن تئاتر ۴۰۰ نفره است، از معماری ایرانی اسلامی و درخور شان مردم یزد و استان برخوردار است.

وی همچنین در ادامه سفر خود به شهرستان بافق با فرماندار این شهرستان دیدار و ضمن بازدید از مجتمع فرهنگی هنری در حال ساخت این شهر، ابراز امیدواری کرد این مجموعه بی نظیر در ظرف چند ماه آینده تجهیز و راه‌اندازی می شود.

برکت با اشاره به طرح‌های فرهنگی استان یزد، ادامه داد: امکانات و طرح‌هایی که در یزد در حال اتمام و تکمیل است، شاید بهترین مجموعه‌ها در کشور باشد که استحقاق مردم یزد نیز همین است.

این مقام مسئول در پایان ادامه داد: ایجاد امید و نشاط در بین مردم بهترین اتفاق خواهد بود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، رئیس اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و معاونین وی، طی این سفر از طرح‌های تالار مرکزی یزد، تالار هنر، تالار فرهنگ، سالن نمایش شرف الدین علی، مجتمع فرهنگی هنری در حال ساخت امام علی(ع) بازدید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..