خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی سیل به مددجویان بهزیستی یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: برآورد اولیه از خسارت‌های سیل به خانه‌های مددجویان کل استان به ۳۰۰ میلیارد ریال می‌رسد که باید اعتبارات آن از محل استانداری و اعتبارات ملی تأمین شود.

«رضا ابهت» به همراه رئیس بهزیستی ابرکوه و بخشدار بخش مرکزی این شهرستان،  از مناطق سیل‌زده شهرستان ابرکوه از جمله روستای هروک بازدید و در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: تعدادی از منازل مددجویان در کل استان به ویژه در شهرستان‌های یزد، ابرکوه، خاتم و بافق به میزان ۲۰ تا ۱۰۰ درصد بر اثر حجم سنگین سیلاب‌ها، تخریب شده است.

وی با بیان اینکه برخی از مددجویان به واسطه از بین رفتن اسباب و وسایل زندگی متضرر شده‌اند، تصریح کرد: تعداد خانواده‌هایی که خانه‌هایشان دچار آب‌گرفتگی و تخریب شده است، به ۲۰۰ خانوار در استان می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان با تأکید بر این که تلاش می‌کنیم به بهترین شکل، خسارت وارده به مددجویان را جبران کنیم، ادامه داد: درصورتی‌ که بتوانیم از توان محلی، معتمدان، هیئت‌های مذهبی، صاحبان صنایع، افراد صاحب نفوذ و معدن کاران نیز بهره‌مند شویم، در اسرع وقت شاهد بهبود وضعیت مددجویان خواهیم بود.

ابهت در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان ابرکوه دو خانوار تحت پوشش بهزیستی به شدت دچار آسیب شده و خانه‌هایشان قریب به ۱۰۰ درصد تخریب شده و چند خانواده نیز خسارت‌های کمتری دیده‌اند که در همین راستا ساماندهی اولیه صورت گرفته و در حال حاضر بسته‌های معیشتی به دست آنان می‌رسد تا در اولین فرصت با جذب اعتبارات، آنان را به زندگی عادی بازگردانیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..