جلوگیری از خسارت با هدایت سیلاب‌ها در میبد

فرماندار میبد: با هدایت سیلاب ها از خسارت های ناشی از سیل در میبد جلوگیری شد.

به گزارش یزدی نیوز، فرماندار میبد پس از بارش‌های سیل آسا در حاشیه بازدید میدانی از مناطق سیل آب‌ها به ویژه روستا‌های بخش مرکزی و محمد آباد گفت: بارش‌های اخیر و سیل مناطق ندوشن، صدرآباد و علویه تا پشت راه آهن و بالا دست روستای محمد آباد از توابع بخش مرکزی ادامه داشت.

سجادی پور افزود: این سیلاب‌ها می‌توانست وارد روستای محمد آباد و قنوات خشکیده نفوذ و به داخل شهر میبد و محله مهرجرد شده و باعث خسارت شود.

وی تصریح کرد: اما با اقدامات به موقع بخشداری و دهیاری، قرضه‌هایی که می‌توانست سیلاب‌ها را در خود جای دهد شناسایی و سیل را به این قرضه‌ها هدایت کردیم.

فرماندار میبد با بیان اینکه این قرضه‌ها در حال آبگیری است گفت: پیش بینی می‌شود این قرضه‌ها می‌تواند بخش اعظمی از سیل آب‌ها را را در خود ذخیره کرده و به جای پخش و یا تبخیر، به تدریج در سفره‌های زیر زمینی نفوذ کند که می‌تواند در این مناطق و روستا‌ها موثر باشد.

سجادی پور با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب شهرستان تفت به سمت میبد هم افزود: اگر قرار باشد سیلاب تفت به این سمت سرازیر شود از سوی شهرستان‌های قرارگرفته در مسیر کنترل خواهد شد و درصورتی هم که به شهرستان میبد برسد، این آمادگی را داریم سیلاب را به قرضه‌ها هدایت کنیم تا از ورود سیلاب به قنوات خشکیده که می‌تواند آب را به داخل شهر انتقال و باعث خسارت شود جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشخبتانه از آغاز بارش‌های سیل آسا تاکنون در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان میبد هیچ گونه خسارتی را نداشتیم.

فرماندار میبد به شهروندان توصیه کرد: با توجه به احتمال ریزش بند‌های خاکی به دلیل خاکبرداری‌های دستی از هرگونه حضور در اطراف بند‌های خاکی و قرضه و شنا در این آب‌ها پرهیز کنند تا به علت سهل انگاری باعث غرق شدن عزیزی در اثر بی احتیاطی و تلفات جانی نباشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..