به علت شدت گرمای هوا؛

کمبود آب در یزد/ ۲ حلقه چاه جدید وارد مدار بهره‌برداری شد

مدیر آبرسانی یزد از کمبود جدی آب در شهر یزد خبر داد و گفت: برای رفع این کمبود ناچار به بهره برداری از دو حلقه چاه جدید در شهر یزد شدیم.

داود مخلصی با اشاره به گرمای شدید هوا و افزایش مصرف آب به دلیل استفاده از کولرهای آبی اظهار داشت: مردم در زمینه مدیریت مصرف آب به ویژه در تابستان گرم امسال اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به کمبود آب در شهر یزد بیان کرد: با هدف جبران بخشی از کمبود آب شرب همچنین کاهش نوسانات فشار در شبکه توزیع، دو حلقه چاه جدید در مناطق شاهدیه و مهرآوران حفر، تجهیز و آماده بهره برداری شد.

مخلصی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی پرسنل آبرسانی شرکت آبفای یزد عملیات تجهیز، برق رسانی و اجرای خط انتقال هر دو چاه انجام شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای حفر و تجهیز دو چاه جدید هزینه شده و عملیات حصارکشی و ساخت اتاقک این چاه‌ها با تامین اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

مدیر آبرسانی یزد ادامه داد: تامین آب شرب شهر یزد با جمعیتی بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر از طریق بیش از ۹۰ حلقه چاه و آب انتقالی تامین می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد آب شرب استان از آب انتقالی تامین می شود، در صورت قطعی آن، استان یزد با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..