توزیع قریب به ۱۶ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در استان یزد

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد با اشاره به توزیع قریب به ۱۶ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در استان طی چهار ماهه ابتدای امسال، از رشد ۳۹ درصدی این عملکرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

«محمدحسن زارعیان» در این باره اظهار کرد: در سال جاری با وجود چالش‌های بین‌المللی در حوزه تامین نهاده‌های کشاورزی تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۸۳۶ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده و طی نزدیک به چهار ماهه ابتدای سال جاری حدود شش هزار و ۸۵۲ تن آن بین شهرهای استان توزیع شده که این مقدار ۳۹ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع ۳۴ هزار و ۴۰۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم، ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی اجرایی خواهد شد.

زارعیان با بیان این که خوشبختانه، با اقدامات انجام شده در سراسر استان تاکنون ۴۶ درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است، گفت: بدین ترتیب، علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۹ هزار تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای کشاورزی است که با توجه به شرایط استان، ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

وی با بیان این که هیچ مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان در استان وجود ندارد، افزود: به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به ۶۰ کارگزار تامین نهاده های کشاورزی این شرکت در سراسر استان واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، زارعیان در پایان اعلام کرد با عنایت به کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان از مصرف این کودها در سال جاری، قطعاً سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی داشته و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقاء یابد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..