امام جمعه یزد؛

واگذاری معدن برای تامین هزینه های خط انتقال آب پیگیری شود

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، گفت: بحث واگذاری معدن برای تامین هزینه های خط انتقال آب توسط مسئولان پیگیری شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مدیران آب و برق استان یزد با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق در فصل تابستان، اظهار کرد: رسانه ها باید در این زمینه جدی تر عمل کرده و مردم نیز با تعمیر به موقع کولرهای خود و نصب سایه بان بر روی کولر های آبی دراین راستا به تلاشگران صنعت آب و برق کمک کنند.

وی افزود: با کاهش بارندگی در سال های اخیر و کاهش منابع آب های زیرزمینی، در زمینه های مختلف مانند کشاورزی، صنعت و … مدیریت آب و اصلاح الگوی مصرف بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا فرهنگ سازی های مورد نیاز انجام شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، عنوان کرد: پروژه خط اول انتقال آب به استان یزد باید توسط مسئولان آب و نیرو با جدیت هر چه بیشتر، پیگیری شود.

ناصری افزود: مشکلات موجود در زمینه کم آبی و خشکسالی باید با درایت حل شود و پروژه واگذاری معدن برای انتقال آب از دریای عمان، پروژه ای بسیار حیاتی برای استان یزد است.

وی، کاشت نهال به جای درختان خشکیده در روستاهای مختلف و آبیاری قطره ای را راهکاری برای صرفه جویی در مصرف آب دانست و تصریح کرد: مدیریت آب در روستاها نیاز به همت مردم و روستاییان عزیز دارد و با حفظ محیط زیست بومی و پاکسازی منطقه از درختان خشکیده، می توان در این راستا گام های بزرگی برداشت.

امام جمعه یزد اظهار کرد: کمبود آب شرب در استان یزد با توجه به فرآیند تصفیه و انتقال آب در استان، مسئله بسیار مهمی است و مردم نباید به دلیل انتقال آب از دریا به این استان، در مصرف آب بدون ملاحظه عمل کنند.

ناصری با اشاره به آبرسانی سیار به روستاهای مختلف استان یزد، گفت: با وجود شرایط سخت آبرسانی سیار به روستاهای مختلف، صبوری مردم این مناطق بسیار ستودنی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..