خطیب جمعه یزد:

مسئولان برای اقتصاد کشور برنامه داشته باشند/گرانفروشی‌ها به صورت کلان رفع شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با گلایه از گرانفروشی‌ها در بازار کالا و مسکن، از مقامات ارشد کشور خواست تا ضمن محدود کردن سود واردکنندگان کالا و نظارت بر بخش مسکن این وضعیت را بهبود بخشند و عرضه کنندگان در این بخشها نیز مراعات مردم در شرایط کنونی را داشته باشند.

آیت الله «محمدرضا ناصری»در خطبه های این هفته نماز آدینه شهر یزد ضمن سفارش تقوی به همه مومنان، اظهار کرد: دین شناسی و درک حقیقت ولایت باعث رشد و هدایت انسانها می‌شود و پیروی از ولایت اهل بیت(ع) و ولی فقیه از بروز تفرقه و نفاق در جامعه جلوگیری می‌کند.

وی همچنین با اشاره به این که زندگی انسانها همواره با سختی همراه بوده است، مومنان را به صبر و تحمل در سختی‌ها توصیه کرد و گفت: انسان به این دنیا آمده‌اند تا با حرکت در مسیر حق و تحمل سختی‌ها به کمال دست یابد.

وی با بیان این که دنیا محل گذر است، افزود: قرآن می‌فرماید؛ «همیشه با شما مقابله می کنند و دست از دشمنی با شما برنمی دارند تا شما را اگر بتوانند از دین‌تان بازدارند» ولی مؤمن در مسیر طی کردن راه کمال باید صبر کند چرا که این ایام می گذرد و آنچه باقی خواهد ماند، سربلندی در محضر خداوند و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در روز جزاست.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش بر برنامه ریزی برای زندگی از سوی مؤمنان تاکید کرد و گفت: بی برنامگی در زندگی باعث شکست در آن می‌شود.

وی گفت: مسئولان نیز اگر برای زندگی و تامین معاش مردم و جامعه تدبیر نداشته باشند، اقتصاد کشور با مشکل مواجه خواهد شد و خوشبختانه دولت تلاش دارد با برنامه ریزی و مشارکت و صبوری مردم وضعیت اقتصادی جامعه را بهبود بخشد.

وی با اشاره به ترویج مصرف گرایی در کشورمان از گذشته توسط کشورهای غربی، گفت: متأسفانه حتی در صرف زمان خود مصرف گرایی بیش از حد داریم.

آیت الله ناصری در ادامه از تبادلات و دیپلماسی استان و کشورمان با سایر کشورها ابراز خرسندی کرد و گفت: این مهم حتی باعث گلایه ابرقدرتها شده و تلاش دارند در کشورمان با همکاری اسرائیلی‌ها و برخی کشورهای عربی توطئه ایجاد کنند که خوبشختانه اسلام و ایران از آنها مصون مانده است که از کرامات الهی و هدایتگری مقام معظم رهبری و تلاشهای دولتمردان است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط آیت الله شهید صدوقی در استان و دیگر استانها، سالروز شهادت این شهید محراب را گرامیداشت و عنوان کرد: شجاعت، مقاومت و دوستی و همراهی ایشان با امام نیز از ویژگی‌های بارز این شهید ارجمند بود.

وی به موضوع گرانفروشی در جامعه، گفت: این مسئله باید از بالا رفع شود و ریاست جمهوری باید تدابیری بیاندیشند که واردکنندگان کالا سود محدودتری کسب کنند.

امام جمعه یزد از تولیدکنندگان و کسبه نیز خواست تا وجدان داشتنه باشند و با ملاحظه کاری در عرضه کالا به زندگی خود برکت ببخشند.

وی از افزایش بی رویه اجاره خانه‌ها در جامعه نیز گلایه کرد و گفت: این سبک زندگی اسلامی نیست، باید افراد دارا در این شرایط به نیازمندان کمک کنند و با خدا معامله کنند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: مالیات یک حکم شرعی است و بازاریان یزد خوشبختانه از دیرباز در این رابطه تعهد خوبی داشته ‌اند و از اداره کل امور مالیاتی نیز خواستیم تا مراعات خرده فروشان و بی بضاعاتان در این بخش را لحاظ کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به گرمای بی سابقه یزد و حضور پرشور مردم در نماز جمعه از نمازگزاران قدردانی کرد و از مردم خواست در مصرف آب و برق رعایت مصرف بهینه را داشته باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..