قوانین ناکارآمد از مهمترین مشکلات کشور است

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد: برخی از دستگاه‌ها سال هاست با ایراد قانونی دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی هیچگاه این ایراد‌ها را به مجلس منعکس نمی‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا صباغیان در شورای اداری استان لازمه موفقیت قوه قضاییه را قوانین کارآمد و استقلال عنوان کرد و گفت: استقلال این دستگاه برای همگان روشن است، اما با قوانین ناکارآمد فراوانی در کشور روبرو هستیم.

وی افزود: قوانین ناکارآمد که برخی مرتبط با قانون و برخی مرتبط با اجراست، به گلوگاهی مبدل شده که منشا بسیاری از مشکلات بوده و باید اصلاح شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان رابطه میان مجلس، دولت و قوه قضاییه را ضعیف خواند و تصریح کرد: کار مجلس قانونگذاری است، اما ایراد‌های قانون به مجلس انعکاس داده نمی‌شود. ما به نقطه نظرات کارشناسان برای تصویب قانون نیاز داریم و از دستگاه‌ها می‌خواهیم حتما ایراد‌های قانون را به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها سال هاست که با ایراد قانونی دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی هیچگاه این ایراد‌ها را به مجلس منعکس نکرده و این مساله سبب تاثیر منفی بر مردم و جامعه می‌شود. قوه مجریه و قضاییه باید بخش معاونت بررسی ایراد‌های قانونی داشته باشند.

صباغیان خاطرنشان ساخت: دولت و دستگاه‌های مربوطه به دلیل اینکه بدنه کارشناسی قوی دارند، باید قانون را به شکل لایحه ارائه دهند. نمایندگان در همه امور تخصص ندارند و بر این اساس گاهی قانون دچار ایراد‌هایی می‌شود که نیاز به اصلاح دارد.

وی تصریح کرد: مدتهاست از کارشناسان می‌خواهیم نظر خود را درباره طرح بانکداری اسلامی ارائه دهند، اما هیچ کس کمکی نکرده و این قانون در صورت تصویب، به اجرا خواهد رسید. ۹۰ درصد قوانین باید به شکل لایحه به مجلس برسد و از قوه قضاییه می‌خواهیم کمک یار ما باشد.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال ورود به بودجه ۱۴۰۲ هستیم، گفت: دستگاه‌ها زمانی که بودجه به مجلس می‌آید، نگرانی و گلایه خود را نسبت به میزان بودجه اعلام می‌کنند که در آن هنگام دیگر نمی‌توان کاری کرد.

وی افزود: دستگاه‌هایی که می‌خواهند افزایش اعتبار داشته باشند از هم اکنون به این فکر باشند چرا که در حال حاضر هم دیر شده و نباید این مساله را به ماه‌های آینده موکول کنند و حق و حقوق شهرستان‌ها از بین برود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..