خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران در قالب تور صنعتی راهیان پیشرفت از برخی واحدهای صنعتی و دانش بنیان مستقر در شهرک‌ صنعتی یزد بازدید کردند.

«حبیب راهی» مدیر محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی یزد در بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه ۴۵۰۰ مترمکعب فاضلاب واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی یزد در یک شبانه روز، بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه تک مدول در شهرک‌های صنعتی کشور است.

وی با اشاره به بهره برداری از این تصفیه خانه در سال ۱۳۹۶، گفت: این تصفیه‌خانه که هم‌اکنون با ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب ورودی فاضلاب در شبانه روز فعالیت دارد، ششمین تصفیه‌خانه مربوط به شهرک‌های صنعتی استان است که تمام پساب آن صرف آبیاری ۶۵ هکتار فضای سبز منطقه می‌شود.

راهی خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه در نظر دارد طرح استفاده از پساب تصفیه‌شده برای استفاده از واحدهای صنعتی را عملیاتی کند که در این زمینه مطالعات این طرح یا ظرفیت تولید ۲۵۰۰ مترمکعب پساب صنعتی، در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

به گفته وی، پایه کار در این تصفیه‌خانه به صورت بیولوژیکی است و فاضلاب ورودی طی زمان هشت ساعت در سه مرحله تصفیه فیزیکی، تصفیه بی‌هوازی و هوادهی با استفاده از میکروارگانیسم‌ها به پساب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز تبدیل می‌شود.

مرکز خدمات فناوری و کسب‌ و کار یزد دومین مکان مورد بازدید خبرنگاران در این تور صنعتی بود که طی آن «مجید حسن‌پور» کارشناس صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: هدف از راه‌اندازی این مجموعه ارائه خدمات نرم‌افزاری به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی یزد به‌صورت تخصصی است.

وی با اشاره به استقرار ۲۵ دفتر فعال خدماتی در بخش‌های مختلف این ساختمان، اظهار کرد: به‌ عنوان نمونه در قالب خدمات بیمه‌ای یک سری مزیت‌های خاص را در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای واحدهای شهرک در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند از آن بهره بگیرند.

وی از ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات صادراتی واحدهای شهرک صنعتی یزد در این ساختمان نیز خبر داد و گفت: تجار و هیأت‌های بازرگانی در جریان سفر به یزد ضمن بازدید از این نمایشگاه به صورت تجمیعی با عمده کالاهای صادراتی تولیدی‌ واحدهای این شهرک آشنا می‌شوند.

حسن‌پور با اشاره به برخورداری این نمایشگاه از ۱۵۰ غرفه دستاوردهای واحدهای صنعتی این شهرک، عنوان کرد:  علاوه‌بر این با طراحی اپلیکیشنی در این مرکز، تجار قادر خواهند بود به صورت مجازی از نمایشگاه هر کدام از واحدهای صنعتی شرکت‌کننده در این نمایشگاه بازدید داشته باشند یا به صورت حضوری در هر کدام از واحدها و فرایند تولید در آنها آشنا شوند.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون قریب به ۲۰ هیئت تجاری و بازرگانی در این مرکز حضور داشته‌اند.

حسن پور خاطرنشان کرد: این مرکز شرایط آموزش توام با بازدید از واحدهای صنعتی را نیز فراهم کرده که با تخفیف‌های خاصی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مجتمع صنایع غذایی شیر رضا یکی از واحدهای دانش بنیان مورد بازدید خبرنگاران در این تور صنعتی بود که «محمدرضا دهقان» مالک این مجموعه در جریان این بازدید اظهار کرد: این مجتمع دارای ۷۰ خط تولید در قالب ۱۴ کارخانه است که اشتغال‌زایی یکهزار نفر به‌ طور مستقیم و سه تا چهار هزار نفر به‌ طور غیرمستقیم را فراهم آورده‌ است.

به گفته وی، پارسال علی‌رغم تحریم‌ها محصولات این مجتمع به ۲۳ کشور دنیا صادر شده‌ است.

وی از آغاز فعالیت دانشگاه علمی کاربردی این مجتمع از دو سال پیش خبر داد و گفت: این دانشگاه در راستای پرورش نیروهای انسانی متخصص در وهله اول برای این مجامع و در وهله بعد برای سایر بخش‌ها راه اندازی شده و هم اکنون ۱۳۰ هنرآموز را در ۱۳ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پرورش می‌دهد.

دهقان عنوان کرد: این مجتمع نسبت‌ به ایجاد گروهی اقدام کرده‌ تا در زمینه توزیع محصولات خوب سایر واحدها با بهره‌مندی از شبکه توزیع گسترده این مجتمع و همچنین تامین نیروی انسانی آن‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

وی گف: تلاش داشته ایم تا در جریان تولید محصولات برند یزدی بودن ساکنان شهر قنات، قنوت و قناعت را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان این که ۸۰ درصد مواد اولیه این واحد تولیدی از خارج از کشور تامین می‌شود، از انجام این امر از طریق واحد صادرات و واردات خود مجتمع خبر داد و افزود: اخیراً قرارداد ایجاد بزرگ‌ترین مجتمع صنایع غذایی مرکز کشور به مساحت ۱۰ هکتار منعقد شده که امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این واحد در ارتقای صنعت غذایی یزد تاثیرگذار باشیم.

دهقان از راه اندازی خط تولید نوشیدنی‌های سلامت محور در سال گذشته خبر داد و گفت: در نظر داریم واحد تصفیه‌خانه روغن با ظرفیت ۱۲۰ تن را در سال جاری داشته باشیم.

«حسین جعفری» مدیر عامل شرکت دانش بنیان آنیک الکترونیک یزد نیز در جریان بازدید خبرنگاران از این واحد گفت: این شرکت از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در زمینه سیستم‌های حفاظتی آغاز کرد که در ابتدا از تلفن‌های کارتی و بدون هیچ تجربه‌ای فعالیت خود را شروع کرد و اکنون با اشتغالزایی برای ۸۰ نفر صاحب رتبه اول سیستم‌های حفاظتی کشور از لحاظ فروش و کیفیت است.

وی از ورود به این واحد به حوزه دانش بنیان با ایجاد سامانه‌ی جامع نظارت و کنترل هوشمند در قالب یک بسته طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون در حال طراحی محصولات جدیدی هستیم و تولیدات این واحد شامل سیستم حفاظتی پیشرفته و دزدگیرهایی با قابلیت‌های ویژه‌ از جمله تماس از طریق سیم‌کارت است.

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

خبرنگاران از شهرک صنعتی یزد بازدید کردند

بخش نظردهی بسته شده است..