یزد مقصد گردشگری تابستانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی یزد، گفت: با توجه به اقلیم یزد این استان کمتر مورد توجه گردشگران در ایام تابستان قرار می‌گیرد، اما با توجه به ظرفیت‌های استان می‌توان در ایام بیشتری از سال از آن‌ها استفاده کرد.

«محمد جواد ابوالحسینی» چهارشنبه در نشست ستاد خدمات سفر گفت: در تابستان سفرهای زیادی رخ می‌دهد و مردم به مناطق زیارتی و ییلاقی می‌روند.

وی گفت: با توجه به اقلیم یزد این استان کمتر مورد توجه گردشگران در ایام تابستان قرار می‌گیرد، اما با توجه به ظرفیت‌های استان می‌توان در ایام بیشتری از سال از آن‌ها استفاده کرد.

معاون استاندار گفت: باید فرمانداران و شهرداران نگاه منطقه‌ای داشته باشند و برنامه‌های مستقلی را ارائه دهند به طور مثال شاید برنامه‌ای که در تفت پاسخ خوبی گرفته و منجر به جلب گردشگر شده در اردکان نتیجه مطلوبی را به دست نیاورد بنابراین هر منطقه با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه ریزی لازم را به عمل آورد.

ابوالحسینی با توجه به افزایش ظرفیت رسانه ای، مردم قبل از سفر علاوه بر بررسی هزینه‌ها امنیت مسیر را نیز بررسی می کنند و ترجیح می‌دهند از مسیرهای پر تصادف که در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شوند تردد نکنند، از این رو پلیس راه و سایر دستگاه‌ها باید تلاش خود را برای تامین امنیت مسیرها را چند برابر کنند.

معاون استاندار با اشاره به ظرفیت محرم برای جذب گردشگر، گفت: محرم در استان یزد جاذبه‌ای برای مسافران داخلی وخارجی دارد که می‌توان از این لحاظ هم فرهنگ اصیل این خطه را به گردشگران شناساند و هم رونق اقتصادی را ایجاد کرد.

«احمد آخوندی» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام عید قربان و غدیر و افزایش سفرها به این استان باید زیرساخت ها، زیباسازی شهری، نظافت اسکان موقت در پارک ها، حسینیه‌ها و مساجد و تمامی مواردی که در عید نوروز انجام شد در این ایام نیز انجام شود و مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی گفت: احتمال می‌رود با توجه به جشنواره تابستانه و ایام عید که هتل‌ها نیز تخفیفاتی را ارائه می‌دهند، پیک مسافر بخصوص در مناطق روستایی و ییلاقی افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان یزد در ایام نوروز با توجه به همکاری تمام دستگاه‌ها جزء سه استان برتر کشور شد، گفت: اگر گردشگری رونق بگیرد سایر مشاغل و اصناف در ارتباط با این صنعت نیز رونق می‌گیرند پس باید برای حضور گردشگران آمادگی لازم برای تامین آب، برق و گاز را نیز در نظر گرفت چرا که جمعیت روستاها و سایر مناطق چند برابر می‌شود.

یزد مقصد گردشگری تابستانه

یزد مقصد گردشگری تابستانه

یزد مقصد گردشگری تابستانه

یزد مقصد گردشگری تابستانه

یزد مقصد گردشگری تابستانه

یزد مقصد گردشگری تابستانه

بخش نظردهی بسته شده است..