سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی یزد خبر داد

تسهیلات ویژه شهرکهای صنعتی به شرکتهای دانش بنیان

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی یزد از ارائه تسهیلات ویژه به شرکتهای دانش بنیان به ویژه آن دسته شرکتهایی که عارضه ای از صنایع مستقر در شهرکها رفع کنند، خبر داد.

«محمد دهقان» چهارشنبه هشتم تیرماه به مناسبت دهه تولید و تجارت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت شهرکهای صنعتی به عنوان یک دستگاه دولتی در ذیل وزارت صمت و مجموعه مادر تخصصی صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران فعالیت می کند.

وی اهم وظایف شرکت شهرکهای صنعتی را تامین زیرساختها و حمایت از توسعه صنایع کوچک و متوسط در حوزه های مختلف توانمندسازی آنها ذکر کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یزد آستان اول کشور به لحاظ وسعت شهرکهای صنعتی در کشور خواند و افزود: البته آنچه تاکنون عملیاتی و قابل واگذاری تاکنون بوده، ۵۰ درصد از مساحت در اختیار شرکت شهرکهای صنعتی است.

به گفته دهقان، تاکنون در شرکت شهرکهای استان قریب به ۴۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین منعقد شده که نزدیک به نیمی از آنها طی سه سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی در ادامه مهمترین چالش شرکت شهرکهای صنعتی در استان را تامین آب مورد نیاز صنایع بیان کرد و گفت: محدودیت دیگر در استان تامین انرژی برق است که ناشی از عدم تناسب میزان تامین برق کشور با سرعت توسعه صنعتی در کشور بوده است.

وی گفت: خوشبختانه استان یزد به عنوان تنها استان در کشور راهکاری را در سال گذشته در دستور کار قرار داد که براساس آن قرارداد مناقصه ایجاد پنج پست برق با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات در شهرک‌های استان منعقد و در دستور کار اجرا قرار گرفت و برای امسال نیز سه قرارداد در این زمینه خواهیم داشت.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به چالش تامین هزینه برای تداوم توسعه زیرساخت شهرکها، از واقعی سازی قیمت زیرساختهای صنعتی شهرکها در سالجاری خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۸۸ کارگاه آموزشی برای صنایع مستقر در شهرکها طی سال گذشته، گفت: این کارگاه ها در قالب کمکهای مالی بلاعوض از محل منابع داخلی برلی صنایع از سوی شرکت شهرک‌های استان برگزار می شود.

دهقان همچنین از کمک شرکت شهرکها به بازاریابی و توسعه صادرات واحدها در قالب کمک به حضور آنها در نمایشگاه ها و بازارهای ملی و بین المللی خبر داد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال دانش بنیانها از ارائه تسهیلات ویژه به این حوزه خبر داد و گفت: از تمام شرکتهای دانش بنیان که بتوانند عارضه ای از واحدهای صنعتی شهرکهای صنعتی رفع کنند با پرداخت بلاعوض ۵۰ درصدی هزینه ها حمایت خواهیم کرد.

دهقان در پایان اضافه کرد: همچنین واگذاری زمین شهرکها به دانش بنیانها را بدون مزایده انجام خواهیم داد و برخلاف سایر متقاضیان که ۳۰ درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساطی خواهند داشت، دانش بنیانها تنها ۱۰ درصد پرداخت و اقساط را پس از تنفس شش ماهه در ۴۰ قسط می توانند پرداخت کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..