استاندار یزد:

گره‌های ذهنی در حوزه فرزندآوری و ازدواج باز شود

استاندار یزد با اشاره به اهمیت ازدواج و خانواده در دین مبین اسلام و تاکید موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر تسهیل در امر ازدواج، گفت: گره های ذهنی در حوزه فرزند آوری و ازدواج در هفته ازدواج با تبیین از سوی صدا و سیما و مبلغین، باز شود.

«مهران فاطمی» در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد که با دستور کار بررسی برنامه های هفته ملی ازدواج برگزار شد، با اشاره به اهمیت ازدواج و خانواده در دین مبین اسلام و تاکید موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر تسهیل در امر ازدواج، گفت: هفته ازدواج فرصت مناسبی جهت بازگشایی گره های ذهنی خود ساخته در حوزه ازدواج و فرزند آوری و ترویج گفتمان ازدواج و تحکیم خانواده است لذا صداوسیما و مبلغین به صورت ویژه در این هفته و دیگر ایام سال به اقدامات تبیینی در این حوزه بپردازند.

وی با تاکید بر سامان اقدامات شاخص و الگویی در هفته ازدواج، اضافه کرد: همزمان با این هفته و با هماهنگی صنایع استان، به نیت یکهزار دانش آموز شهید استان یکهزار سری جهیزیه به زوج های جوان نیازمند اهدا شود.

استاندار افزود: در جریان برگزاری جشنواره زیباترین پیوند، تجلیل از فعالین برجسته حوزه ازدواج استان در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و ارائه آموزش جهت تحکیم بنیان خانواده؛ به عنوان کوچکترین و بنیادی ترین نهاد اجتماعی، اظهار کرد: در این راستا وضعیت ازدواج و طلاق به صورت محله به محله و دقیق احصا شود تا امکان برنامه ریزی صحیح وجود داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کوتاهی دستگاه ها و بانک ها در حوزه ازدواج، فرزند آوری و خانواده با ابزار ترک فعل به مقام های قضایی معرفی خواهند شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..