چهلمین سالروز شهادت آیت الله صدوقی در یزد برگزار می‌شود

مراسم چهلمین سالروز شهادت آیت الله «محمد صدوقی» و یازدهمین سال رحلت حجت الاسلام «محمدعلی صدوقی» امام جمعه فقید یزد برگزار می‌شود.

این مراسم از سوی بیت آیت الله صدوقی چهارشنبه هشتم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در جوار مزار این شهید ارجمند در محل مسجد روضه محمدیه(حظیره) یزد برگزار خواهد شد.

آیت الله «محمد صدوقی» از روحانیون یزدی برجسته و نزدیک به حضرت امام خمینی(ره) بود که در جریانات انقلاب اسلامی هدایت و رهبری مردم یزد و برخی استانهای جنوب شرق کشور را برعهده داشت و پس از پیروزی انقلاب، نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان قانون اساسی و امام جمعه یزد شد. آیت الله صدوقی در دهم رمضان ۱۴۰۲ هجری قمری مصادف با جمعه یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ هجری شمسی، پس از اقامه نماز جمعه به دست یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق و در عملیاتی انتحاری به فیض شهادت نائل آمد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز ️مراسمی به منظور بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی در صبح پنجشنبه نهم تیرماه تدارک دیده است. این مراسم ساعت ۷:۳۰ صبح در محل مسجد حظیره برگزار خواهد شد.

خانواده شهیدان پاکنژاد نیز به مناسب فرارسیدن چهل و یکمین سالروز حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر شهید بهشتی و ۷۲ یار وفایش و یادبود عرج ملکوتی شهیدان دکتر «سید رضا» و دکتر «سیدمحمد پاکنژاد»، مراسمی را بعد از نماز مغرب و عشاء امروز سه شنبه در مسجد حظیره برگزار خواهند کرد.

سخنرانان این مراسم دکتر فهیم نیا استاد فرهنگ اسلامی دانشگاه یزد و حجت الاسلام سید علی اصغر مدرسی هستند و احمد تقی زاده در این مراسم مداحی خواهد کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..