یزد، استان پیشتاز در هوشمندسازی بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد: در بحث هوشمندسازی بازار و سامانه جامع تجارت در زمره استان‌های برتر کشور قرار داریم.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا علمدار یزدی در همایش اصناف یزد با اشاره به اینکه برای نخستین بار از سوی وزیر صمت، از اول تا ۱۰ تیرماه به عنوان دهه تولید و تجارت نامگذاری شده است، گفت: برای قدردانی از بازاریان و تولیدکنندگان، برنامه‌های متعددی در این دهه پیش‌بینی شده که همایش مشترک اصناف و دستگاه قضایی استان یزد در همین راستا است.

وی با اشاره به اینکه انصاف کسبه یزد در کشور زبانزد است، تصریح کرد: نمونه این موضوع را اکنون می‌توان در نرخ گذاری گوشت قرمز گوسفندی مشاهده کرد به نحوی که گوشت قرمز گوسفندی از استان فارس به یزد وارد می‌شود، اما قیمت آن در یزد ارزانتر از فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد استفاده از فناوری اطلاعات را از ویژگی‌های بازار یزد دانست و افزود: در یزد شاهد رشد تجارت الکترونیک هستیم و در بحث هوشمندسازی بازار و سامانه جامع تجارت نیز در زمره استان‌های برتر کشور قرار داریم.

علمدار یزدی از مدیریت قوی اصناف به عنوان یکی از این ویژگی‌ها یاد کرد و اظهار داشت: ۱۸۰ اتحادیه در استان و ۶۶ اتحادیه در شهرستان یزد وجود دارد که این اتحادیه‌ها توسط اتاق اصناف به خوبی مدیریت می‌شوند و نمونه این مدیریت خوب را در سیل، کرونا، کمک‌های خیرانه، مناسبت‌های ملی و مذهبی، راهپیمایی ها، یادواره شهدا و … دیدیم.

وی با اشاره به زمینه‌های فرهنگی خاص در استان به ویژه در میان کسبه و بازاریان گفت: یزدی‌ها به ویژه کسبه به قناعت، پاکدستی، صداقت در معاملات، در نظر گرفتن اصول و تعالیم اسلامی در معاملات، توجه به منافع عمومی به جای منافع شخصی شهرت دارند.

علمدار یزدی با بیان اینکه کسبه و بازاریان یزد با دستگاه قضایی و سایر ادارات دولتی نیز تعامل سازنده‌ای دارند، ادامه داد: ارتباطات اصناف با دستگاه‌های مختلف نشان از همدلی و همراهی و تعامل میان این دو گروه است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..