آغاز عملیات طرح آب رسانی به دهستان درین میبد

عملیات اجرای طرح آب رسانی به دهستان درین آغاز شد و تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش یزدی نیوز، فرماندار میبد در این مراسم با اشاره به اینکه این طرح یک کار جهادی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، بسیج سازندگی، بخش خصوصی و معادن شهرستان است، گفت: طول مسیر ۱۲/۸ کیلومتر است و مرحله اول این طرح به طول ۶ کیلومتر از وراعون تا درین اجرا می‌شود.

سید جمال سجادی پور افزود: آب رسانی به این روستا به صورت هفتگی و با تانکر انجام می‌شود که با این حرکت جهادی تا سه ماه آینده شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۳۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح پیش بینی شده است، اظهار داشت: به چند روستا در بخش بفروئیه هم به صورت تانکر آب رسانی می‌شود که امیدواریم در مرحله بعد که ۳۰۰ روستا در استان در طرح آب رسانی قرار می‌گیرد، آب شرب این روستا‌ها را تامین کنیم.

سرهنگ علی نوری زاده جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان هم گفت: آب رسانی به ۵۸ روستا در استان و طرح آب رسانی جهادی را از روستای درین شروع کردیم. امیدواریم این ۵۸ روستا‌ها را در کوتاهترین زمان به طرح شبکه سراسری آب وصل و آب پایدار را فراهم کنیم.

جلال علمدار رئیس شرکت آب و فاضلاب استان نیز بر لزوم صرفه جویی برای تامین آب شرب استان تأکید کرد و ادامه داد: طول شبکه انتقال آب به ۵۸ روستا ۱۵۰ کیلومتر بوده و این شبکه ایستگاه پمپاژ و مخرن است که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..