حضور مترجم ناشنوایان در برنامه‌های صداوسیمای یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از امضای تفاهم نامه میان این شورا، صدا و سیما و اداره کل بهزیستی استان برای حضور مترجم ناشنوایان در اخبار یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، عزیزالله سیفی گفت: بر اساس این تفاهم نامه، اداره کل بهزیستی همکاری لازم برای حضور مترجم، صدا و سیما برای پخش و همچنین شورای اسلامی شهر یزد برای تامین هزینه‌ها خواهند داشت.

وی افزود: خوشبختانه مسئولان استان همکاری خوبی در حوزه معلولان داشته و امسال ۲۵ درصد بوجه معلولان افزایش یافته است.

مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد هم اظهار داشت: اجرای این تفاهم نامه می‌تواند به عنوان یک نماد برای طراحی یک برنامه گسترده و جامع و نشان دادن توانمندی‌ها و اصلاح تصورات نادرست درباره ناشنوایان باشد.

احمد پهلوانیان ادامه داد: یزد اولین استانی بود که از دو سال گذشته، فعالیت خود را برای حضور مترجم ناشنوایان در خبر آغاز کرد و در حال حاضر هم آمادگی لازم برای حضور مترجم در برنامه‌های خانواده این شبکه را داریم.

سرپرست بهزیستی استان نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۹۹۴ معلول در استان یزد وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۴ نفر ناشنوا هستند.

رضا ابهت خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در سال‌های گذشته گام‌های مثبتی برای فعالیت معلولان در استان برداشته شده و یزد در این زمینه از استان‌های برتر به شمار می‌آید.

وی افزود: این تفاهم نامه‌ها و همکاری‌ها موجب حضور بیشتر و زندگی راحت‌تر برای معلولان می‌شود.

در این تفاهم نامه تاکید شد که مترجم ناشنوا به صورت روزانه در یک بخش خبری و به صورت هفتگی در دو برنامه پزشکی یا اجتماعی حضور داشته باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..